Med över fyra nya miljoner varje vecka hinner skaparna inte längre skapa nya delmål.

#Star Citizens framgångssaga fortsätter utan minsta tecken på att stanna av. I veckan nådde de ännu en milstolpe, 63 miljoner insamlade dollar, och de hinner inte ens längre planera för nästa nivås delmål innan det är nått. De senaste två miljonerna har tillkommit på bara två veckors tid, därför står det bara "coming soon" på den aktuella nivån.

Med tanke på att #Robert Space Industries dragit in i genomsnitt cirka 4,5 miljoner nya kronor varje vecka sedan Kickstarter-insamlingen i november 2012 är det kanske inte så konstigt. Då stannade räknaren på blyga 2 miljoner dollar (av blott 500 000 begärda) men allteftersom pengarna har fortsatt att strömma in har projektet kunna utökas med bland annat förstapersonsstrider, möjlighet att landstiga på planeter och massvis med olika sorters rymdskepp.

Han tog en paus från spelskapandet och jobbade som filmproducent. När han kände att tekniken var mogen för Star Citizen så tog han upp spelskapandet igen. http://www.imdb.com/name/nm0730932/?ref_=nv_sr_1 30/11 vad har han gjort sen wing commander på 90talet? jobbat på burger king ? hoppas iaf det här blir bra, för jag gillar hans tidigare spel. ;) 29/11 Från att ha börjat med mindre än 10 pers som startade kickstarter projektet för Star Citizen till med miljontals dollar bakom sig ha ett team på över 200 anställda som jobbar med spelets utveckling så är det nog ingen risk att de får för mycket pengar... 29/11 Med tanke på att mannen bakom spelet stått bakom ett antal tidigare spel som Star Citizen i grunden baseras på så är det nog ingen tvekan om att spelet i faktum kommer att släppas, Alpha/beta release av "persistent universe" är räknat till någon gång... 29/11 Samtidigt säger Chris att han aldrig haft så kul spelprojekt som nu. Det bådar gott! Och han vet ju onekligen hur man gör ett bra spel, han har gjort det flera gånger förr och kan göra det igen. Vad gäller utvecklingstiden så har CIG jobbat på Star Citi... 28/11 jo , det känns lite som han redan har haft sina 15 minutes of fame med wing commander-serien :) 28/11 Frontier Development sade att Gamma skulle vara "feature complete", och att den enda skillnaden mot det som släpps den 16:e december skulle vara lite bugfixar, och att de lägger in storyn. Det största problemet är att spelet hela tiden har marknadsförts... 28/11 Tack! 28/11 Kan ju börja med att läsa det senaste "Letter from the chairman" (https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14336-Letter-From-The-Chairman) kanske för att belysa varför det står "coming soon" och hur de hanterar dessa "goals". Sen till... 28/11 Upplys oss, o du upplyste upplysare! 28/11
Skicka en rättelse