Upplösningen 1080p och bilduppdateringen 60fps har varit målsättningen för det öppna zombiespelet #Dying Light. Men de som tänker överleva apokalypsen via Playstation 4 eller Xbox One får finna sig i en lägre bilduppdatering när spelet lanseras tidigt nästa år. Detta avslöjades först under en ask.fm-session, och har sedan dess blivit ytterligare förklarat via Facebook.

"We put enormous amount of work into creating a detailed, action-packed open world, and are very happy you'll be able to see it in beautiful high-definition graphics. After many experiments and tests, we've concluded the 1080p resolution at locked 30 frames per second is the optimal solution for Dying Light and all its gameplay features on consoles."

Anledningarna är inlindade i det lenaste av säljsnack, men läser man mellan raderna framgår det att Techland helt enkelt inte fått till en stabil upplevelse i 60 fps. Därför väljer de att sänka till 30. Är den högre bilduppdateringen viktig för dig är det pc-versionen som gäller, förutsatt att din dator är beredd att svettas.

Skicka en rättelse