Förra månaden släpptes #World of Warcraft-expansionen #Warlords of Draenor, till vår stora förtjusning. Men det innebär inte att #Blizzard lutar sig bakåt och rullar tummarna. Istället har de knåpat ihop ett mastigt inlägg på battle.net, där de berättar mer om vad som hägrar framöver.

Bland de nyheter som sticker ut lite extra hittar vi fortsättningen på Khadgars legendariska questkedja i nästa patch. Den kommer ta oss till Blackrock Foundry-raiden där vi belönas med spelets första legendariska följare till garnisonen – som i sin tur kommer få en del förbättringar och nymodigheter. Bland annat ska kompisar kunna tackla särskilda dagliga uppdrag tillsammans för nya belöningar.

Blizzard utforskar också möjligheten för spelare att köpa tokens som ger speltid, som de sedan kan sälja i spelet för guld. I praktiken innebär det en "legalisering" av guldförsäljning, där de med mycket resurser kan spendera glimmande guld för att betala sina månadsavgifter. Liknande system finns i bland annat #Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, #Eve Online och #Wildstar.

Nej, för WoW är inte utformat i rundor som CS är. Du möter inte hela lag som har köpt till sig gear (vilket hade varit extremt sorligt att se, för det är bortkastat guld). BGs beror främst på tur att du kommer med välutrustade och/eller välkunniga PvPsp... 23/12 Spelar inte p2w-spel, men den främsta formen (från min egen synpunkt) av p2w skulle vara där du kan köpa saker som du inte kan spela dig till, där du får fördelar gentemot motståndare (inte medspelare) i multiplayer pvp. En lindrigare variant (men bara... 21/12 Kan du nämna ett enda p2w spel som inte passar in på din beskrivning? 21/12 Fast det var inte ett tomt argument. Han sa att spelet blir p2w nu när man kan köpa guld, vilket det inte blir. Det spelar ingen roll hur mycket pengar någon stackars idiot pyntar in, när någon som redan hade gott om in-game guld kan göra samma sak. Int... 21/12 Och jag har gång på gång förklarat att du inte kan argumentera för att man kan köpa sig fördelar när alla har olika förutsättningar från början. Att du som ny spelare eventuellt kommer kunna köpa level och gear genom att mata in riktiga pengar ger dig... 21/12 Om det hade varit CS så skulle dagens system mer likna att laget som betalar får börja första rundan med AK, HE och armor medans andra laget är utan. Det ger laget som betalar en fördel i början som mot slutet försvinner. 20/12 Tycker jag inte att de gör, bara att det är något spelare har efterfrågat länge, döm själv. "New Ways to Play We’re exploring the possibility of giving players a way to buy tradable game-time tokens for the purpose of exchanging them in-game with other... 20/12 Ja, BoE epics/blå är bättre än gröna questing items, men saken är så att du får bättre gear genom att köra dungeons max en dag. Och i PvE kvittar det, inte för att nämna att man kan köra dungeons under tiden man levlar. När jag blev max när jag spelade... 20/12 Fast det var inte ett tomt argument. Han sa att spelet blir pay2win nu när man kan köpa guld och det blir det. Du kan köpa massa crafting mats och få hög ilevel på gear. Återigen spelar det nån roll? nej spelet är inte competitive. Men marcus har ju rät... 20/12 Som jag förklarade i mitt andra inlägg. Du köper fördel mot andra spelare som minskar över tid. Så länge som du betalat för fördelen och i det här fallet en fördel som sparar in dagar och veckor med speltid över andra spelare så är det pay 2 win. Om vi... 20/12
Skicka en rättelse