Joakim Stigsson har jobbat med spel som #Crysis 3 och #Homefront: The Revolution. För närvarande jobbar han på #Dice. Med tanke på den film vi fått tag på är det inte konstigt att han har ett imponerande CV. I nämnda film får vi följa med på en visning i en stuga uppe i bergen, samt dess omgivning. Allt är skapat i CryEngine 3 och kommer ge den grafikkäre fuktiga ögon.

Allt är realtid i CryENGINE. Det går att springa runt i miljön i dagsläget. Jag har lagt upp en film för att visa hur det ser ut. Du kan kika på den här: https://www.youtube.com/watch?v=nDEyM4qsvbo //Joakim 04/01 Jag har lagt till en länk i youtube description där du kan ladda ner filmen i 60fps och förhoppningsvis slippa den dåliga kompremieringen som youtube gör. //Joakim 04/01 Men vad är realtid-renderat???? Inte impad. Det är en film där man sveper över en totalt DÖD miljö......nja.... Kom åter när ni har nåt spelbart att visa....annars meningslöst. Kan lika gärna kolla på filmen FROST.. 02/01 Är det bara jag eller är det "stutter" genom hela videon ? 31/12 Jo precis och DOF= Depth of Field = Skärpedjup. Frågan kvarstår varför motorn bara klarar av en så dålig och ful implementering av skärpedjup. Det är ju ändå rätt trivial effekt och flera andra program simulerar den betydligt bättre. 31/12 Nja, bokeh-effekten är en del av DOF som skapas genom att manipulera f-nummret. Det är alltså en specifik tillämpning av ofukuserad bakgrund, oftast för att få en artistisk känsla i bilden. 31/12 Tydligen har jag spelat 19 timmar, så det kan man säga att jag har :) Det är faktiskt värt pengarna, redan nu i early access-stadiet. Allt är inte implementerat och det finns störande moment, som att ammunition inte går att kombinera ihop i ryggsäcken.... 31/12 Jag håller med om att det ofta missbrukas. Ibland för att dölja fulhack i renderingarna som inte riktigt håller måttet. Dock är det så att om man använder det rätt så ger det artisten en möjlighet att framhäva, tillsammans med ljussättningen, vissa obje... 31/12 Tycka vad man vill om dagens grafik motorer, men gud vilka tråkiga scener dom har valt på sista tiden. 31/12 Stör mig ofantligt på den hemskt fula "bokeh"-effekten (det fejkade skärpedjupet), som bara flimrar och bryter av skarpt och orealistiskt. Ändå missbrukar de denna bokeh genom alla sina videos, som att det är höjdpunkten för motorn. Förstår inte varför... 31/12
Skicka en rättelse