Se den underhållande sammanställningen över förra årets totala releasehaveri.

Vi har den alla i färskt minne. Den där buggen som förstörde vår kväll, glitchen som gjorde komedi av det som skulle ha varit ett ytterst romantiskt ögonblick. Den trasiga koden som tillintetgjorde helgens lokala LAN.

2014 var ett buggigt år, kanske inte det värsta, men absolut ett av de mest uppmärksammade. I dagens sociala medier-klimat hängs varenda felaktig kodrad ut till allmän beskådan, förhoppningsvis till utgivarnas stora förtret. Ni minns kanske uppdateringen som gjorde Xbox One ospelbar, eller laddningsstrulet i Watch Dogs. Assassin's Creed-haveriet är väldokumenterat och en Diablo III-bugg gjorde spelaren odödlig.

Youtubern Super Bunnyhopp har gjort en sammanställning av buggåret 2014, som med smärtsam tydlighet sätter fingret på de mer uppmärksammade problemen.

Mycket "nöje".

Vad du än gör köp inte NHL 15 till ps4 eller xbox one. Åker du exempelvis på målvakten så kan det bli mål även fast målvakten är helt utslagen på isen. Även klubbor igenom kroppar och dragningar som får målvakten helt ur balans, även fast att målvakten... 13/01 Precis kring detta mina tankar kretsar kring med. Spel har blivit en vara som kostar och kräver mycket resurser. Videon någon postade ovan om denos var spot on, det är nog extremt sällan som demos är till fördel för utvecklaren. Jag har ändå hängt med... 13/01 Diablo 3 buggen ser ut att vara från 2012?? 12/01 Jag har redan vaknat upp till detta. För tre-fyra år sedan köpte jag flera spel vid launch. I år har jag konsekvent vägrat köpa ett enda innan jag hört från andra att det är ok. Jag förstår varför det är frestande att köpa ett spel vid launch, men det... 12/01 Jag klarade mig helt okej också, det enda buggiga spelet jag köpte var Fable Anniversary till 360 - var en massa freezes och ingen auto save funktion så spelade man en timme och inte sparade (lätt hänt när man är van med att det sparas automatiskt) så... 12/01 Tycker det kan vara värt att nämna att det i dagens företagsklimat är ohållbart att under långa perioder enbart ha utgifter och inga inkomster. Därav är pre-order ett nödvändigt ont för företagen, och oss konsumenter, då de måste visa ekonomiska resulta... 12/01 Jag klarade mig undan hyffsat bra, jag köpte aldrig de mest buggiga spelen 12/01 Då kan de ju bita i de "sura" äpplet och göra en artikel om det. ;) 12/01 Då kan de ju bita i de "sura" äpplet och göra en artikel om det. ;) 12/01 Jag tror de är väl medvetna om sitt misstag vid det här laget. Känns som om de följt upp problemen och lärt av sina misstag. Förövrigt tyckte jag själv att spelet var en av de roligare jag spelade i år och drabbades inte heller av några större problem. 12/01
Skicka en rättelse