FZ visar gameplayfilmer från både Windows- och konsolversionen.

FZ-@"12 Calle" har ägnat veckan åt att recensionsspela #Dying Light, vilket ni som följt vårt Twitch-konto FZ Play har sett. Tanken var att publicera recensionen i dag, men den gode Calle blev så uppslukad av att akrobatiskt skutta mellan zombierna att han behöver längre tid på sig att bli klar för ett utlåtande. (Alternativt beror det på att vapnen pajar hela tiden, men det nämner han i så fall i recensionen.) Klart är att recensionen dyker upp under måndagen.

Under tiden bjuder vi på massiva mängder gameplay från spelet, från såväl Windows- som Xbox One-versionen. Kolla in det i väntan på vår Dying Light-recension – läs den på måndag.

Kort gameplay-film från Xbox One-versionen av Dying Light.

Vi har streamat recensionsspelandet på pc i veckan, här är en och en halv timme från det.

En och en halv timme till pc-gameplay.

Allt på max i 1080p, i7-4771, gtx 760 8GB ram och Windows 10 TP. Flyter på hur bra som helst :) Edit: Ser nu också att jag har Dx12 men vet ej om spelet kör i DX12. :3 01/02 Spelet har fått blandade betyg, tänker inte köpa det fullpris. REA-backen, there you go! 01/02 Tur att jag inte kör MMO då ;)... Nä men vägrar tro att det är cpu:n som är problemet. Nått konstigt är det för på vissa platser i spelet typ i nord västra hörnet har jag 70 fps och kortet går upp i % 31/01 8350 flaskar i rätt många spel. Många svaga kärnor är en nackdel om spelen är dåligt trådade. MMOn i synnerhet har oftast störst load på första kärnan och där är en 8350 riktigt dålig. http://images.anandtech.com/graphs/graph6396/51140.png I överlag är... 31/01 amd 8350 som inte flaskar i nått annat spel + att allt fungerar ypperligt i "the tower". Många som har samma problem http://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/613948093894897782/ 31/01 Ser ut som Polen har fått retail versionen redan :P Polare plockade hem just en >_< Men så kanske är de får att de är deras hemma plan :P 31/01 Det är förmodligen CPU som inte orkar med om grafikkortet bara ligger på 50%. 31/01 Illa, måste vara att 970 har uppdelat minne ;) 31/01 Digital Foundry har testat alla versioner: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-dying-light-face-off 31/01 Jaja det är lagligt. Men patchen släpptes i natt?! och har spelat både innan och nu idag, utan att märka nån prestanda skillnad. GPU:n går fortfarande bara på halvstång 31/01
Skicka en rättelse