#Godus blir inte alls det spel Peter Molyneux och #22 Cans lovade när de äskade pengar via Kickstarter. Fortfarande saknas en hel del av de utlovade funktionerna i pc-versionen (bl.a. multiplayer, vilket är en förutsättning för att #Curiosity-vinnaren sin vinst), och efter tunga doser kritik talar Molyneux och medarbetarna Jack Attridge och Konrad Naszynski ut i ett filmat meddelande till communityn.

Den nya designern Konrad Naszynski förklarar att han hoppat på projektet för att höja kvalitén på pc-versionen. Han beskriver sig som strategi- och god game-fantast, och målet är att lyfta det (underförstått inte särskilt bra) spelet till en kvalitetsnivå så att han själv skulle vilja spela det.

Molyneux version låter avsevärt mer optimistisk, även om han bekräftar att studion tappat folk och att han själv sitter med ett annat projekt vid namn #The Trail. Han strösslar i vanlig ordning med förtroendebyggande uttryck som "I'm still absolutely fascinated". Samtidigt svarar han inte på den första, raka frågan om huruvida Kickstarter-löftena kommer infrias.

Senare förklarar Molyneux att han skulle ha satsat på att färdigställa pc-versionen först om han fick chansen att göra om allting från början. Han säger också att "några av löftena borde ha infriats", vilket får Rock Paper Shotgun att påpeka att samtliga Kickstarter-löften ska infrias. Om inte ska återbetalning erbjudas.

Hela filmen med Molyneux och 22 Cans ser du nedan.