Redan i december 2006 släpptes ett pressmeddelande som tillkännagav att #Gearbox Software fått i uppdrag av #Sega att utveckla en titel som baseras på Alien-filmerna. Först i dagarna har vi emellertid fått den första konkreta informationen om spelet som har döpts till #Aliens: Colonial Marines.

Enligt utgivaren kommer spelet att släppas till PC, Playstation 3 och Xbox 360 innan årets slut och vara utrustad med en kampanj skriven av de "erkända" manusförfattarna Bradley Thompson och David Weddle som kan avnjutas med upp till tre vänner. Tyvärr nämns ingenting om när det utspelar jämfört med filmerna och inte heller några karaktärer nämns vid namn. Rykten gör dock gällande att spelet har mest gemensamt med James Camerons film som är den andra i serien.

Klicka för mer information

SEGA Reveals Details Of Upcoming Aliens: Colonial MarinesTM Video Game

First-Person Shooter Based on Popular Motion Picture Franchise Coming to Xbox 360®, PLAYSTATION®3, and PC in Late 2008

LONDON AND SAN FRANCISCO (February 21st, 2008) – SEGA Europe Ltd. and SEGA of America, Inc. today revealed details of the highly anticipated squad-based first-person shooter video game, Aliens: Colonial Marines™. Licensed through an exclusive agreement with Twentieth Century Fox Licensing and Merchandising and developed by Gearbox Software, the game will be available on the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PLAYSTATION®3 computer entertainment system and Windows-based PC in late 2008.

In Aliens: Colonial Marines, players are part of a United States Colonial Marine squad and must prepare to face an alien assault more intense and horrific than ever before. Driven by a compelling and original story penned by renowned writers Bradley Thompson and David Weddle Aliens: Colonial Marines will retain the atmospheric look and feel of the original films while leveraging next-generation technology to create an entirely new interactive Aliens experience.

Packing classic Aliens weaponry ranging from pulse rifles to flamethrowers as well as brand-new equipment and skills all within a squad-based combat system, players will become an elite United States Colonial Marine. Featuring claustrophobic environments, a brooding soundtrack, and a multitude of surprises and shocks, players will battle against menacing alien hordes in strikingly detailed levels that include the stark interiors of the abandoned Sulaco and unique environments created specifically for the game.

Aliens: Colonial Marines will feature a story driven single-player mode and an all-new four player co-op mode allowing players to share the chilling experience with three friends. In co-op mode, each player will assume the persona of a Colonial Marine and have a distinct role to play in the completion of every mission. Additionally, more multiplayer modes will be revealed later in the year that will complete the Aliens video game experience.

Since its 1979 debut, Alien and its three sequels have grossed more than $557 million worldwide, garnering numerous awards, including two Academy Awards®.

Detta spelet ser lovande ut. Snygg grafik, och det är Alien också, hoppas det blir ett bra spel. 25/03 Ja! Galet vilken tid det tog men äntligen. Visst det har funnits bra skräckspel där ute som man skitigt knäck av men inget slår AVP-serien. Om de men den nya fina motorn blandar en balanserad mängd av action och skräck så kommer jag bli galet fängslad.... 24/02 Hahaha så sant! Jag har nog aldrig slösat så mycket kulor på väggar istället för monster som i AvP1. När man väl väntat i en minut på att nånting ska hända då ens motion tracker piper och sen helt plötsligt hoppar en alien fram, man röjer geväret bara... 24/02 Ännu svårare är det om de ska trycka in COOP... :( 24/02 Problemet är att det är svårt att få sådant skrämmande under en lång tid. Har man sett det en gång så är det inte lika skrämmande nästa gång. 24/02 Skillnaden är att det som är skrämmande i AvP är hela spelets (som en marine) beskaffenhet. I FEAR är de skrämmande sekvenserna skriptade och är mest med obehagliga ljud och "chockbilder". Det finns inget som slår AvP när ens motion sensor går igång och... 24/02 En liten parantes är att Monolith som gjorde AVP2 senare gjorde F.E.A.R. Så man kan väl säja att de skärpte sig och senare lyckades göra ett bra och skrämmande spel. 24/02 True :up: 24/02 Så länge det inte blir som AVP2 som hade en helt förskräckligt stel känsla och massivt dåligt ljud i jämförelse med 1:an och mycket ensamt springandes i gångarna så blir jag skitlycklig. Första grejen i Avp1.. när man är ensam, kommer gåendes och helt... 24/02 Co-op kan nog bli extremt kul, förutsatt att spelet inte är skräp. 23/02
Skicka en rättelse