Som FZ kunde berätta redan [n=23716 i torsdags] öppnade #Microsoft under förra veckans utvecklarmässa [[GDC]] i San Francisco XNA Creators Club för allmänheten på [[Xbox Live]]. Uppenbarligen har dock lanseringen skett med vissa förbehåll - enligt företagets talesman John Porcaro är tillträdet till XNA-spelen att betrakta som ett [[betatest]] och begränsat till 09:00 imorgon, varefter de sju hitills tillgängliga spelen endast kommer att fungera till 9 mars 09:00.

FZ erfar att den skarpa versionen av XNA-biblioteket kommer att lanseras i samband med den årliga höstuppdateringen av [[Xbox 360 | Xbox 360:s]] mjukvara. Den som vill få ett smakprov av vad som i förhandspratet optimistiskt kallats för "indiespelens svar på Youtube" hittar en dryga tre minuter lång genomgång av hur nedladdningen av XNA-spelen fungerar i FZ:s filarkiv presenterad av Xbox-avdelningens svåruttalade nestor Larry Hryb.

[v=1770]

Skicka en rättelse