Fast den hjälper nog inte om du får proffs att spöa brorsan.

Vi har alla fuskat någon gång- tryckt in den klassiska Konami-koden eller skaffat alla vapen i #Doom. I singleplayer är den moraliska förkastligheten såklart relativ men så fort andra människor blir inblandade i multiplayer är det elfte budordet skrivet i sten.

Utvecklare försöker såklart att stoppa onlinefusket och skryter gärna med hur många som fått smaka banhammaren. Vi applåderar och går vidare men ingenjören David Titarenco fortsatte att grunna på vad man kan göra för att bli kvitt det omoraliska beteendet. Hans lösning är en liten pryl kallad Game:ref som kopplas mellan musen och datorn och på så sätt kan registrera om spelets sikte gör något din hand inte har utfört. Enkelt men väldigt svårt att komma runt.

Nu löser det ju inte det anonyma fuskadet online men för turneringsarrangörer kan tekniken innebära ett mindre huvudbry.

Möter alltid massa ryssar i cs go kompetive. kan man välja? jag föredrar svenskar =) 02/03 Mjo.. jag spelar hellre med ryssar än svenskar 25/02 Alla på FZ generaliserar. 25/02 Virtual machine 24/02 Jag är helt med på det du säger men är jag fortfarande skeptisk. Tar vi input lag i en skärm och ett spel som t.ex Street Fighter 4 som har links (kort sagt, combos från hit-confirms) som kräver input lag under ca 13 ms (en frame) för att kunna utföras... 24/02 jag förstår inte varför det ska vara så svårt att utveckla ett vettigt anti fusk program. Varför kan inte VAC scanna ens dator då och då å kolla om man har något? kanske lägga in så man inte kan alt tabba ut ur en tävlings match? och när banhammaren kom... 24/02 Vad som är intressant är att du fick 177ms och inte 5-6ms. Det visar ganska tydligt att även om du skulle vara ett proffs på CS är chansen att din reaktion skulle vara under 100ms som jag nämnde tidigare och att uppleva fördröjning alltså inte din tid... 24/02 Men herregud, om den ska användas i Sverige återstår den viktigaste frågan: är den genuscertifierad?! 24/02 Körde fem gånger på touch paden och fick ett snitt på 177 ms (-30 ms för att det är touch pad/laptop), så säg 150-ish ms. Problemet med ett sånt test är att en sån fånig sak som olika mikroswitchar i en mus kan påverka resultatet en hel del. Vissa kräve... 24/02 Testa dig själv http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime EDIT: En bluetooth mus kan ha många orsaker till fördröjning och jag är rätt säker på att den ligger långt åt helvete när det gäller input lag. Säkert långt över 60-70ms. 24/02
Skicka en rättelse