Vi har hört om den, men inte sett den. Förrän nu.

I veckan rapporterade vi om at Guild Wars 2 skulle få ett förstapersonsläge. Nu har utvecklarna publicerat en video där de visar upp härligheten och andra kamerainställningar. Samt det nya kollisionssystemet.

Läget släpps 10 mars, och i väntan på det låter vi filmen tala för sig själv.

Det blir till att dra igång det igen och ta sig en titt på detta, tur att det inte är någon månadskostnad som behöver betalas in. 02/03 Underbar uppdatering, en smidigare kamera är mycket välkommen i röriga strider! 02/03 Gjorde vi? Hur kan man se bakom en om man kör första persons kamera? Oavsett så¨är det ändå samma förutsättningar för alla vilket du missade. 01/03 Såklart de lägger mer fokus på tredjepersonsvyn, men jag tycker i alla fall att de skulle satsa mer på förstapersonsvyn när de ändå håller på med den. Man vill ju se om man gör något, eller hur? Så som förstapersonsvyn är nu (den i videon), så ser man... 01/03 Jag tror du missat att vi diskuterade skillnaden mellan 1'a och 3'e-personskamera. 01/03 Kameran kan redan idag kan gå ut väldigt långt bak, så spelaren blir en liten pixie på skärmen som ser allt runt sig. Alla får dessutom tillgång till samma kamera, så det är ingen enskild spelare som får en fördel. Möjligt att förutsättningarna ändras,... 01/03 Jag hade hoppats på att man skulle kunna se sina vapen som i tex skyrim eller eso. Men detta är bättre än inget imo. FoV kommer bli kul att köra i wvwvw åtminstone, och spvp. Om jag är en node holder på guardian så kan det vara kul att stå på main punkt... 01/03 Jaha - trodde de syftade på ett ordentligt förstapersonsläge... där försvann min nyfikenhet fullkomligt. :| 01/03 Det är tyvärr i linje med vad man vid detta lag förväntar sig från GW2, billiga lösningar :c 01/03 För lite, för sent. Spelet är fortfarande inte kul, tar för mycket tid att göra någon progression som är någorlunda "värd" och dialogen/story är så plågsamt dåligt skriven att det är löjligt. 01/03
Skicka en rättelse