GDC-mässan är här och med den information om framtiden, vilket i stor utsträckning innebär virtual reality. #Valve och HTC samarbetar med tekniken för att på sikt ta över vardagsrummen – men inte om #Sony har något att säga om saken.

Deras VR-satsning Project Morpheus har uppdaterats sedan vi senast hörde något om den. En uppdateringsfrekvens på 120 HZ ska ge oss len videokvalitet samtidigt som tekniken kan rendera spel i 120 fps, något som enligt Sony-chefen Shuhei Yoshida är optimalt för VR-spelande.

Latency hamnar under 18 millisekunder och skärmen på 5,7 tum tillhandahåller 100 graders field of view. Det finns också en mjukvarufunktion som gör att spel som körs i 60 fps omvandlas till 120 fps. GDC-besökarna kommer att kunna testa den funktionen under veckan, och vi förväntar oss att kunna rapportera mer om detta framöver.

Project Morpheus ska släppas till Playstation 4 under första halvan av 2016.

Via Polygon.

Skicka en rättelse