Massive avslöjar fler detaljer om mytomspunna spelet.

Svenska Massive har avslöjat ett par detaljer om det efterlängtade men mystikomspunna The Division. Spelet som utannonserades med buller och bång, men som communityt inte riktigt verkar ha fått grepp om. Frågorna om vad The Division egentligen är har duggat tätt. Nu vet vi åtminstone lite mer.

Det är i en podcast som utvecklarna försöker bringa klarhet i spelets multiplayer. PvP-områdena, även kallade dark zones, är platser skilda från spelets huvudkampanj där spelare kan fightas mot varandra. Inget nytt så långt, men enligt Massives Ryan Barnard kommer dessa dark zones vara designade så att det finns en anledning för spelarna att återvända. De ska vara viktiga. ”Du kan när som helst anfallas av en annan spelare,” säger Barnard. ”Så vad vi försöker göra är att få in de roliga PvP-komponenterna som finns i genren, och försöka få mekaniken att kännas mer positiv så att du egentligen aldrig straffas.”

Det viktiga riskmomentet kommer istället ligga i att du kan förlora föremål du hittar i zonerna: Allt du plockar upp måste gå igenom en process som kallas Extraction innan de kan bindas till din karaktär permanent. Om du dör innan du fullföljt denna, förlorar du föremålen för alltid.

Podcasten avslöjade också att spelet kommer även att innehålla sociala hubbar och att kampanjen ska vara spelbar i co-op.

Tycker du att Massive lyckats med att måla upp vad The Division egentligen är? Diskutera nedan!

Skicka en rättelse