Game Developers Conference är i princip över för denna gång och förutom att vissa nordiska branschmänniskor lär få problem att komma hem på sina Norwegian-plan var det en mässa som blev spännande utan att för den delen vara dramatisk. Valve smyglanserade sin VR-lösning redan i förtid men struntade också i att ge oss något med en tre på slutet.

För att du inte något väsentligt har vi sammanfattat det viktigaste i en specialpodcast. Vi bjöd dessutom in hårdvarugurun Andreas Eklöv som kan allt det där om drivrutiner och "low level api:s". Lyssna genom Youtube eller Soundcloud och kommentera gärna om ni vill se mer sånt här i fortsättningen.

Skönt att kunna lyssna på nyheter, gärna mer sådant här. Skulle gärna se en möjlighet att ladda ner det och kunna lyssna offline på t.ex. mobilen 11/03 Superbra och intressant. Tack så mycket för detta inslag! 10/03 Tack för alla snälla ord - nu blir vi sugna på att spela in mer! 08/03 Riktigt kul grabbar! Det här ska lyssnas på. Mer video-podcasts! Ni är ett par roliga grabbar och håller intressanta konversationer, tror mängden skulle hoppa på det här. Bra grejer, kul och intressant! 08/03 Har funderat på vad som skulle komma efter FZ-videorna 2012. Fortsätt absolut! 08/03 Kanske kan vara något med deras aktningsvärda ålderdom :) 07/03 Ni är så jävla behagliga att lyssna på. En meditativ upplevelse i flera lager. (Fakturerar för den här kommentaren.) 07/03 Det är en gammal svårslagen myt som har sitt ursprung från 1990->2000, motorer som kom med funktionalitet som det var lika bra att haka på, eller unreal engine som redan har ett gäng standardmaterial och templates för första persons skjutare. civ 4 känn... 07/03 quake motorn i half Life va ett bra exempel på bra grafik i gammal motor system shock 2 byggdes också på gammal grafikmotor(det bästa spelet genom tiderna enligt mig) Ska bli intressant hur star Citizen blir med gamla cryengine motorn (fast den e helt... 07/03 Ni nämnde AMD s nästa stora flaggskepp men inget om att det blir begränsat till 4gb i ram & andra sidan med dx12 så kör du 2 så kan du ju alltid räkna 4+4 istället för som i mantle och dx11 4+4=4 Ska bli intressant när det dyker upp tester på 390x & Tit... 07/03
Skicka en rättelse