Deras målsättning är inte att vara bäst utan annorlunda - och öppet.

Efter förra veckans GDC stod det klart att SteamVR just nu leder virtual reality-racet, något som även avspeglades i helgdiskussionen om vilken VR-lösning ni läsare tror mest på. Det finns dock flera aktörer på marknaden och tillbehörstillverkaren Razer har valt sin helt egen väg. En annorlunda och öppen väg.

Deras hård- och mjukvara bygger på öppen källkod så att spelutvecklare ska kunna skapa sin helt unika upplevelse. Som att styra spelen med lösningar med Leap Motion eller en liten ring du har på fingret. Nedan kan du se och höra intrycket från Tested som även intervjuat Razer.

Ikapp och varvat... 10/03 Det skvallras dessutom om att Google jobbar på en VR-version av Android, så det saknas knappast utveckling inom detta område. 09/03 Måste ju kännas hårt för Facebook som köpte Oculus för en sådan summa...och så visar det sig att andra är ikapp tekniken. 09/03 En fråga, ni som har testat VR, fungerar det bra med ljudpositionering? 09/03 Och sen sa dom att dom ville göra en mjukvara som ska vara som android för vr med OSVR, vad det nu betyter. 09/03 Syftet med OSVR har aldrig varit att konkurrera med Valve och Oculus.. Tanken är att de vill underlätta de tekniska bitarna för utvecklare när programmerar för VR och att de tjänar pengar senare på att sälja kringutrustning till VR när det slagit igenom... 09/03 Gillar att det blir fler och fler val i denna växande, snart djungel. Det betyder förhoppningsvis att företagen måste vässa sina geniknölar mer å bli mer innovativa för att stå ut i mängden, på så sätt driva utvecklingen framåt snabbare. Bring da future... 09/03 Gör det! De har inte så många banor ännu - men spelet känns riktigt bra. De har lyckats fint att få bort åksjukan också (för de som haft problem med det - jag tillhör inte dom, men min sambo gör). http://store.steampowered.com/app/330770/ 09/03 Måste testa! 09/03 Älskar Radial-G Racing som de lirar i videon. Spelar det rätt ofta med Oculus Rift. Kanonkul! (värt vart enda krona!) Edit: Det han snackar om i slutet vad det gäller Radial-G Racing kan man trycka på "C" (eller var du nu bindat den) för att nollställa... 09/03
Skicka en rättelse