Folket bakom den hyllade Battlefield-modden meckar taktisk action i Unreal Engine 4 - vad sägs om strider med 100 soldater samtidigt?

Många Battlefield-veteraner minns fortfarande Project Reality-modden med ett leende på läpparna så när en uppföljare presenterades för två år sedan blev många glada i hela ansiktet. Sedan dess har det dock varit väldigt tyst, inga sidor eller sociala medier-kanaler har uppdaterats så statusen på projektet är väldigt oklar.

Istället har ytterligare ett gäng, som även de hävdar sig bestå av "kärnfolket" bakom originalmodden, presenterat ett nytt taktiskt actionspel döpt till Squad. Det drivs av Unreal Engine 4 och på deras hemsida skryter de om features såsom 50 mot 50-strider, basbyggande och strategisk action.

Tjena, På längre sikt kommer vi självklart ha luftburna fordon, däribland Chinook och ja, vi kommer aldrig ge upp det omtalade "fast-rope fenomenet". :) 09/03 Spelar visserligen Insurgency ibland men det här ser ju att vara mera i min stil, mapparna i Insurgency är alldeles för små och känns inte verkliga enligt mig. Missade tyvärr PR till Arma2(som jag gett upp) men jag minns från för-diskussionen att det... 09/03 Hört av en kompis att det kommer innehålla chinook(bland annat) med combat rappelling, kan detta stämma? 09/03 Absolut, enligt honom ja. :D Man ska inte prata skit om människor och jag hade inget otalt med honom, men man kan säga att somliga behöver mogna lite om man vill leda ett kommersiellt projekt. Så är nog fallet i många situationer där ute. 09/03 Jag förstår, efter att läst hans post på squad forumet lät set som ni berövade han på hans project. 09/03 Oj oj oj, så fel du hade där. Var snäll och uttala dig inte om ngt du inte har en aning om. Ingen blev bestulen på någon kod och han var verkligen inte ensam om att koda. Denna person tog nya tag i ensam befattning utan att tänka sig för och han fick... 09/03 1. PR2 var jag själv med i, men märkte ganska fort att vi satt och trampade alldeles för länge. Man spottade ut mkt material, men det var stor brist på konkret ledarskap vilket gjorde att folk började tvivla. Jag hamnade mitt i fasen när Squad (som tidi... 09/03 PR2 är dött och utvecklarna gick olika vägar då ledningen inte lyckades hålla ihop gänget. Samma kommer nog tyvärr hända mer SQUAD då teamet gjorde "mytteri" mot deras riktiga team manager, Han som ensam kodat på squad i ett år. blev bestulen på sitt... 09/03 Haha, kul! 1. Har du någon mer info kring PR2? Intrycket är att det är helt dött. Hur kommer det sig att båda säger ha "kärnfolket" från PR? 2. Hur långt har ni kommit i utvecklingen - har ni någon tidsplan? 3. Gif exclusive stuff! 09/03 Håller varmt med dig! BF2 är ett av de bästa spel jag spelat i mitt liv, och PR tog det ett stadigt seriöst kliv fram! Idag är det arma3 som gäller för mig men om PR gänget (det ena eller andra) kommer med ett nytt spel så kommer ja vara redo från dag... 09/03
Skicka en rättelse