#Cities: Skylines är ett mästerligt spel om vi ska tro Mats Nylunds recension och i stort sett alla andra. #Paradox Interactive och utvecklaren [c="Colossal Order Ltd" Colossal Order] tackar och bockar, men har inte kopplat av för fem öre. Det bevisar de med en stor patch.

Huvudsakligen är det buggar som dräps i patchen med versionsnummer 1.0.6b och detta är även den första patchen som hittils släppts till spelet som är på alla digitala stadsplanerares läppar. Vad som ändrats kan du se i sin helhet nedan.

Klicka för mer information
  • Windows: dependencies to the visual studio runtime have been removed. Addresses the issue where ColossalNative.dll would fail to load for users missing/having wrong msvcrt dlls.

  • Windows/OSX: fixed an issue where some users would not have permissions to access an user folder

  • Linux: fixed some cases where the first time launch would show the game half way out of the screen on dual monitors

  • Linux: various runtime optimizations

  • Linux: hopefully fixed the performance problems and the log spam, we were unable to reproduce that issue so this is a bit of a blindfolded fix

  • Linux: added support for $XDG_DATA_HOME. If you are using a custom path for XDG and already played the game on that machine, you will need to manually move the user files from the default folder ~/.local/share/Colossal Order/Cities_Skylines to $XDG_DATA_HOME/Colossal Order/Cities_Skylines

  • Mac/Linux: fixed a crash when selecting a building in the Asset importer

  • All platforms: added some debug info which may be useful when trying to help users in trouble

  • All platforms: added support for -screen-height & -screen-width and lowered severity of argument error unsupported launch options so they would cause the new game button to be greyed

  • Modding API: fixed OnCalculateResidentialDemand, OnCalculateCommercialDemand and OnCalculateWorkplaceDemand to call their respective counterpart properly. Also fixed for office buildings calling industrial level up.

  • nerfed parks decreasing commercial demand

  • road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads

  • building effect radius is more accurate

  • added a Film grain slider in the Graphics options, like for the Tilt shift. (Users with the Disable Film Grain mod subscribed from Steam workshop and enabled will be notified with a "Console warning" when the game start and the game will automatically disable the mod and set the film grain amount to 0 so that no action from users is required apart from closing the Console panel).

  • added a chirper volume slider in the Audio options

  • intro screen can be skipped with mouse click or key press

  • fixed a case where an error would occur if the Source folder was not found while sharing a Mod to the workshop

  • fixed Publish workshop panel caption to not always show Savegame regardless which asset type was selected

  • killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen

  • buildings uploaded to the workshop will now go to their respective tags automatically. (Buildings already on the workshop will not, we are currently investigating how to make it happen without users having to do anything about it)

  • fixed holding down mouse button and release over ui keeps some tools active

  • fixed tooltip stays visible when using shortcut to open area view

  • fixed parking spaces still working for burned down buildings.

  • fixed mouse raycast use normal mesh for burned down buildings.

  • removed airplane engine sound from unlockpanel...

  • fixed minor text issues in different languages

  • fixed wrong tree shadow alpha with pollution or water

  • fixed bulldozeing ship/airplane paths in map editor even when they are not visible

  • fixed pedestrian bridge color slightly wrong from far distance

Tack till Zanosuke för detta #nyhetstips!
Det beror på om man anser att parkeringen vid vägkanten är ett problem eller inte. Jag medger att trafiken inte är helt bra, men just den delen ser jag inte som ett problem. Det är ganska lätt löst om man använder flera strategiskt placerade avfarter... 21/03 Javisst gör det det, som tur är bestämde sig Colossal Order och Paradox för att satsa rejält på mod-stöd för spelet vilket gör att vi nu har över 16.000 moddar och tillägg vilket löser de flesta problem som finns. Saken är bara att du ska inte behöva... 20/03 Det finns moddar som lägger till parkeringsgarage. Annars kan du göra ett eget i asset editorn väldigt lätt :) 20/03 "nerfed parks decreasing commercial demand" TACK SOM FAN! Det började bli löjligt i min största stad när alla var nöjda med ett ICA Maxi i hörnet på kartan typ. 20/03 Haha! Den här fixen var helt klart efterfrågad "killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen" 20/03 Del 3: "I hope you are satisfied with what you learned from this video. If you are not I give you permission to spank me." 20/03 Du har nog helt klart rätt att City Skylines har fått en rejäl knuff i positiv kritik pga Sim City. Själv har jag inte spelat det eftersom tiden inte räcker till för tillfället men jag kommer nog införskaffa det snart. Det jag tror göra att det är så... 20/03 Finns det något dåligt med spelet? Jag gillar inte att ALLA gillar det, är det en överreaktion på att Sim City var så dåligt eller? 20/03 Jo det är ju ett av problemen med trafiken, ingen dygnsrytm så alltid max trafik. Problem är väl kanske lite starkt ord för det här men definitivt en efterfrågad feature. Ett stort problem med trafiken dock är fordon som leverera nått till en byggnad,... 20/03 Fast å andra sidan blir det lätt trafikstockning i de flesta IRL-städer också. Nu har jag inte funderat så mkt över det men undrar om trafikläget är värre i ens städer under rusningstid...? 20/03
Skicka en rättelse