Söndagens osedvanligt arkadbetonade nyhetsflora fortsätter när #Microsoft bekräftar de senaste dagarnas spekulationer runt lättnader i den kritiserade 150 MB-regeln för onlinetjänsten Live Arcade - en policy som tills nu förbjudit utvecklare att släppa nedladdningsbara spel större än 150 MB.

Förklaringen är enligt IGN.com påtryckningar från japanska #Capcom vars kommande titlar #Super Street Fighter II Turbo HD Remix samt #Bionic Commando Rearmed båda två väntas bli större än så. Beslutet kan antas vara en en konkurrenshämmande åtgärd riktad mot #Sonys Playstation Network som helt saknar motsvarande storleksbegränsning. Hur stora spelen kommer att bli - och om utrymmet kommer att bli ett problem för ännu hårddiskslösa Xbox 360 Arcade-ägare - är ännu oklart.

Dock så är xbox 360's hårddisk 2.5 och inte 3.5, vilket innebär att du bör jämföra dess pris med andra 2,5 hårddiskar (dock är den fortfarande skit dyr). Den kostar inte heller 1000kr utan det billigaste jag hittat via prisjakt är 1489kr för deras 120gb... 18/03 Bra bra, tycker gränsen kändes lite väl hård 17/03 Håller Kovski. Att 150mb är en bra begränsning. Då som sagt det blir enkelt att företagen inte pallar maximera sin kompremering och låter spelen väga in på 5-600mb om inte mer. Och ska då 400000pers börja ladda ned stora filer helt plötsligt, så lär Liv... 17/03 hahaha ja där ser man nog inte det enda som kommer att bli ändrat med tiden 8) 17/03 Sataurn har 600MB skivor samt Dreamcast ligger runt 1GB ~ Skiva. Vist går det säkert att få ner storleken, o.s.v samt alla spel behöver ju inte vidare mycket utrymme. Dock skillnaden från EG de systemen och de nya, för att få till det snyggare så krävs... 17/03 Tycker att det borde klagas mer på att vi får lov att betala extra för det höga nöjet att kunna köpa deras spel. Hårddiskarna, sorgligt ynkliga som dom är, borde inte kosta mer än materialet de är gjorda av. 17/03 PS3 har en 40 - 60gb så dom kan hamna där med eller båda. 16/03 Om nu Sega Saturn och Sega Dreamcast spelen kommer som retrospel, vilket man läst om en hel del, vart kommer dom hamna då på xbox eftersom dom är ju väl minst 400 meg stora ? 16/03 tycker en gräns är bra, gör att utvecklarna komprimerar bättre tycker snarare 150mb ska ligga som rekommendation som utvecklarna ska försöka hålla sig till(runt). För hur kul är det om alla utvecklarna får för mig att plötsligt slänge ifrån sig 400mb... 16/03 Låter vettigt, visste inte ens om att det fanns en gräns iomed jag inte har en 360. 16/03
Skicka en rättelse