Att spelindustrins manusförfattare är duktiga på att återanvända idéer är knappast någon nyhet - ibland i så snabb takt att det ibland kan vara svårt att veta var ett spel slutar och ett helt annat spel börjar. I veckans FZ-enkät står klichéer och stereotypa berättelser i centrum när vi frågor oss vilket speltema som egentligen är mest uttjatat och varför? Måste alla fantasyspel innehålla alver - och varför finns det inte ett enda andravärldskrigsspel utan luftvärnsbatterier som skall sprängas? Tag chansen att läxa upp branschen i FZ Forum!

<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiNjQxNWVjZmVmMDA4Y2NiOTU4NzVjNzAzOGU4ODcxZDcyNTU5YTI5NCI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6MTEyO2k6MTtpOjE4NztpOjI7aTo3OTg3O319"></input>

<input type="radio" name="q187" value="1138" checked="checked" class="form_input_radio"></input>

Fantasy: orcher, dvärgar och alver

<input type="radio" name="q187" value="1139" class="form_input_radio"></input>

Sci-fi: rymdskepp och hyperrymdshopp

<input type="radio" name="q187" value="1140" class="form_input_radio"></input>

Militära antiterroristoperationer

<input type="radio" name="q187" value="1141" class="form_input_radio"></input>

Vetenskapsexperiment som spårat ur

<input type="radio" name="q187" value="1142" class="form_input_radio"></input>

Skräckspel med "uråldrig ondska"

<input type="radio" name="q187" value="1143" class="form_input_radio"></input>

Andra världskrigets olika konflikter

<input type="radio" name="q187" value="1144" class="form_input_radio"></input>

Något annat (kommentera i forumet)

</form>

Skicka en rättelse