Spelet som inte ens är släppts fortsätter att ösa in pengar.

I ett spel som ännu inte är släppt och som verkar ha ambitionen att innehålla precis allt ett spel kan innehålla, minus kanske plattformshoppande i 2D, kan du nu köpa ett skepp för runt 2500 spänn.

Det är det nya Aegis Vanguard som får hugande rymdpiloter världen över att bete sig som sockerstinna 3-åringar, och Star Citizens skapare Chris Roberts skrattar hela vägen till banken. Läs mer om skeppet här.

Spelet har hittills dragit in mer än 77 miljoner dollar från sina fans, både via Kickstarter och sedermera även från spelets eget försäljningsprogram och donationsfunktion. Bara under den senaste månaden drog man in 1,2 miljoner. Dollar. Vi har ingen aning om var det här kommer att sluta.

Tycker Star Citizen fått ta emot väldigt lite kritik i jämförelse med andra spel. Väldigt många som försvarar allt DLC med att säga att det inte är DLC även om det ser precis ut som vilket DLC som helst där spelaren betalar pengar eller förhandsbokar... 02/04 Jag kan väldigt lite om spel-utveckling. Men att lägga optimering i alpha-stadiet(pre-alpha?). Är inte det lite tidigt? 01/04 Jag älskar att flyga, speciellt rymdskepp och Star Citizen är ju verkligen drömmen; det Freelancer ville vara men inte kunde. Pengarna läggs ju verkligen på utveckling, MEN det är jääävligt buggigt och laddtiderna är oacceptabla. Kör SSD. 3 min för att... 01/04 Spelet kommer säkert inte kosta mer än något annat spel på dagens marknad för slutkunden, och några dlc's har inte vad jag vet annonserats. Att folk väljer att donera pengar till kickstarter projekt har väl knappast något med spelets slutgiltiga kostnad... 31/03 Billigare att importera en fru och adoptera 511 barn än att köpa spelet och några dlc. 31/03 1. Man måste ju sikta mot stjärnorna! 2. Nja, bara lite. Men det lider vartenda spel av nu förtiden. Inget konstigt. 3. Vi har en hel del spelbart. Hangar-modul. Arena-modul, som innefattar free-fly, co-op, battle-royale, racing och capture the core.... 31/03 Så mycket pengar detta dragit in... jag förväntar mig roleplay server och att kunna föda barn och låta dem växa upp på mitt skepp. 31/03 Håller med att jag knappast skulle lita på Chris blint pga historien om Freelancer! Ursprungligen hade Chris nästan lika stora visioner för Freelancer som för Star Citizen med levande multiplayer universum. Utvecklingen påbörjades 1997 och de annonserad... 31/03 Nejdå, missade inte Freelancer alls och jag kan hela historien. Chris hade mycket riktigt stora planer för Freelancer när han presenterade det, kanske lite väl stora planer med tanke på tekniken som var tillgänglig då. Chris började med spelet 1997 och... 31/03 Ojdå, missade du de fyra år han jobbade med Freelancer, tills han fick sparken och Microsoft såg till att spelet kom ut överhuvudtaget? Det skulle bli en öppen och dynamisk värld som förändrades baserat på vad spelaren gjorde. Dynamisk kontroll över omr... 31/03
Skicka en rättelse