Nedlagda spelets utvecklare i öppenhjärtig intervju.

Rytena tog liksom aldrig slut.

Först lades det ner. Sedan var det vid liv. Sen var det tyst, följt av ett "nej det lever!" Och så, i oktober 2014, kom det slutgiltiga beskedet: Prey 2 var officiellt dött. Begravet. Turerna kring spelet har varit många och dess stigar vindlande, och nu berättar Human Head i en intervju med sajten Develop om det förödande nederlaget efter förläggaren Bethesdas besked.

"Bethesda redogjorde för sina skäl när du slutligen stängde ner spelet i oktober 2014", säger utvecklaren Human Heads Tim Gerritsen till Develop. "Och det behöver inte påkekas att vårt eget perspektiv på saken skilde sig från anledningarna de redovisade."

"Som vi sa i oktober så känner vi att spelets kvalitet var väl återgiven i det material vi för Bethesdas räkning visade på otaliga demonstrationer, och vi är besvikna över att fansen inte fick se vår vision bli verklighet. Vi är fortfarande stolta över vad vi åstadkom."

Human Heads Norm Nazaroff: "Det är min personliga åsikt att [Prey 2] skulle ha räknats bland de snyggaste spelen til den förra konsolgenerationen"

Ni kan läsa hela intervjun med Human Head borta på Develop. Företaget arbetar för närvarande medden stiliserade shootern Minimum.

Skicka en rättelse