Vill inte upprepa misstagen från tvåan (bossfighterna!)

I ett inlägg och i efterföljande kommantarstråd på den officiella Playstation-bloggen, berättar Deus Ex: Mankind Divideds Executive Game Director, Jean-Francois Dugas, mer om vad vi kan vänta oss av spelet.

Mankind Divided äger rum år 2029, två år efter Human Revolution och händelserna där som avslutade den så kallade "golden era of human augmentation". Förbättrade människor är sedda som utbölingar och lever segregerat.

Adam Jensen (och hans brillor) gör comeback i rollen som agent som ska bekämpa terrorism men som också spelar efter sina egna regler.

Valmöjligheter och konsekvenser ska genomsyra allt i spelet, enligt Dugas, vare sig det handlar om handling, gameplay, utforskande eller customization. Han säger också att Human Revolution och Mankind Divided varken är stealth- eller action-spel, och att det handlar om att hitta en balans mellan de två tillvägagångsätten så att alla kan ha kul med den stil de väljer.

Mycket av kritiken mot föregångaren handlade om spelet bossfighter. Dugas förnekar att problemet med dem var att de gjordes av ett extern företag, utan att det istället berodde på en mängd "interna faktorer". Med Mankind Divided ska man tydligen inte göra om samma misstag, vilka han nu anser att de var.

Senaste numret av Gameinformer innehåller också en del information. Bland annat skriver man att sidouppdragen ska bli mer meningsfulla, och att de ska kunna ge konsekvenser som sträcker sig längre än till uppdragets slut. AI-fienderna ska vara mer aggresiva och varierade. Även miljöerna ska vara fler och mer omväxlande.

Spelet släpps till PS4, XBone och PC, "when it's done".

Nu fattas bara att CD-Project får ut The Witcher 3 så att de kan satsa allt på Cyberpunk 2077. Det här är då min kandidat för årets spel om de nu tagit lärdom av misstagen från Human Revolution som är ett fantastiskt spel. 12/04 Var ganska säker att jag sett "boven" i ett tidigare spel https://www.youtube.com/watch?v=AxcQer2jFL8 11/04 Invisible war var inget dålig spel, visst det levde inte upp till första. Men dåligt var det inte. Animeringarna var smärtsamma dock. 10/04 I Human Revolution - Director's Cut var bossfighterna omgjorda till att bättre passa olika spelstilar. Det var väl en av de viktigaste sakerna de ändrade efter kritiken de fick på originalet, och något de gick ut med stort i pr-kampanjen för Director's... 10/04 Oj, oj, oj! Detta kommer nog bli ett riktigt bra spel! Jag längtar! 10/04 Problemet med bossfighterna var väl mest att övriga spelet inte förberedde dig vidare väl på dem. Human Revolution var inget kul spel om man valde "action" som approach varför få hade en arsenal anpassad för just rent skjutande. Själv valde jag att slän... 10/04 Kan dom inte ens säga om det kommer i år? when its done är jag så jävla trött på... up your ass me sånt! 10/04 Skrev detta i mitt blogginlägg för några dagar sedan. 10/04 Väldigt bra och välgjord trailer, hoppas att gameplayet blir bra också! Ser fram emot detta. 10/04 jävlar! de vet hur man gör trailers iaf! Måste sätta mig och spela klart human revolution NU NU NU 10/04
Skicka en rättelse