Masahiro Sakurai har varit med och utvecklat #Super Smash Bros.-serien sedan begynnelsen på Nintendo 64. Nu när vi befinner oss i det nedladdningsbara materialets tidsålder har han ett och annat att säga om fenomenet:
– "DLC-bedrägeri" har blivit en epidemi där man tar extra betalt av kunderna för att göra klart en produkt som i grunden inte är färdig, skriver han i senaste numret av Famitsu, översatt av Smash Bros-sajten Source Gaming.
Utan att nämna några konkreta exempel (våra tankar tar sig dock osökt till nyss släppta #Mortal Kombat X) så förkastar han strategin att utveckla material parallellt med grundspelet, och sedan ta betalt för det efteråt.
– Jag förstår att spelarna blir irriterade. Ett spel borde vara 100% färdigt när det släpps, och jag skulle bli förbannad om det delades upp och såldes i bitar.
Sakurai försäkrar att det kommande nedladdningsbara materialet till #Super Smash Bros. for Wii U och #Super Smash Bros. for Nintendo 3DS är "autentiskt" och utvecklat helt och hållet efter att spelet lanserades.
Via Gamespot.