Dice berättar om deras inspirationsresa till Island, bjuder på nya konceptbilder och avlöjar hur många banor spelet har vid lansering.

Igår var det stora Star Wars-dagen och #Dice bidrog genom att berätta mer om den hittills outforskade planeten Sullust, ett ogästvänligt landskap inspirerat av Island. Med sin svarta sand, knallröda lavautbrott och turkosa sjöar blir konstrasterna extrema, vilket du kan se de färska konceptbilderna.

Dice avslöjar också att #Star Wars: Battlefront kommer att ha 12 banor vid lansering och de beskriver de som utspelar sig på Sullust så här:

The goal with Sullust, as with every planet, is to deliver a variation that introduces new themes and areas for our players to explore. The overall look and feel for Sullust is very much Imperial and under construction, playing in locations within the planet such as a lava theme, sulfur theme, Death Star-inspired theme, and lastly a mine theme.

CAD utvecklades under 1980 talet men trotts det är så är tar det längre tid än tidigare att utveckla saker. Dock med finare resultat. Samma gäller dagens spelutveckling. Nog kan man göra finare saker lättare än förr, men det gör det inte lätt för det.... 06/05 Verktygen man använder har ju också utvecklats och bara för man lägger in mer jox i kartan så innebär ju det inte automagiskt att banan blir bättre, ofta är risken att den blir sämre istället. Tex att man fastnar i en massa skit som man normalt aldrig... 05/05 DICE har en spelmotor som etablerades för 7 år sedan, modifierad eller ej. Ett spel som var i framkant år 2005 var precis lika utmanande att utveckla som ett spel idag, antagligen mer så i och med att DICE mest kör copy-paste på sina spel nuförtiden.... 05/05 Alltså allt babbel om att tidigare spel hade 24 banor. Det är lite mer avancerat att göra banor numera. Mycket mer att tänka på och mycket fler polygoner att sätta dit. Det är inte riktigt som förr. Spelare har mycket högre krav på standarden som skall... 05/05 Kan ju vara så också att EA/Dice gick ut med att säga "minst 8 banor", dels testa vattnet och dels anpassa förväntningarna så de senare kan komma med sådana här "nyheter" och folk ser det som positivt istället för bara ett okej antal. Jag tillhör lägret... 05/05 Är väl inte så konstigt när man ideologiskt hatar EA. 05/05 Så otroligt intressant att FZ-experterna i kommentatorsfälten enbart (i stort sett) klarar av att gnälla när det kommer goda nyheter. 05/05 Och 90% av de 5 kartor som följde med Battlefield 3/4 var värdelösa och för små för att såväl flyga på eller ens köra fordon på. Om det gäller kvantitet eller Dice-kvalitet väljer jag kvantitet varje gång.. 05/05 Varenda forumtråd och kommentatorsfält om spelet bekräftar 8 kartor. (Ironi) 05/05 Håller med. Battlefront 2 var grymt, men det hade varit ännu bättre om utvecklingen var mer fokuserad. 05/05
Skicka en rättelse