Äntligen får vi se mer av den tematiska uppföljaren Torment: Tides of Numenera.

Redan innan de färdigställde Wasteland 2, var Inexile i full färd med att skapa den tematiska uppföljaren till vad som av många anses som världens bäst skrivna rollspel: Planescape: Torment.

Vi har tidigare fått se en kort gameplaysekvens från Torment: Tides of Numenera, men nu har utvecklarna släppt en video där de visar upp mer av The Ninth World, där spelet tar plats. Ninth World är vår värld, fast långt, långt i ni framtiden där otaliga civilisationer har uppstått och rasat.

Torment siktar på en release i år.

Fortfarande besviken på att de valde "turn basedc combat" istället för "real time with pauses". Kickbackade med tanke på att planescape torment var i realtid (jätteviktigt för mig), och sen gör de det. Skitkasst. 23/05 Lite harsh kanske, men det är ju definitivt märkligt att kalla detta spelet för ett "wannabe-Torment" med tanke på att det är samma personer som utvecklar det som en spirituell uppföljare, precis som Dark Souls är en spirituell uppföljare till Demon's... 22/05 Titta, en till wannabe-skribent på FZ. 22/05 Jag har, skamligt nog, inte riktigt gett mig på Icewind Dale-spelen, så jag vågar inte uttala mig om det :) 22/05 Tack för tipset, jag har redan tänkt att jag antagligen kommer göra det förr eller senare. Anledningen till varför jag inte är lika pepp på dem är för att jag har hört att de spelen är mer combat-orienterade och inte lika mycket roleplay och story-focus... 22/05 Om du vill bli av med ännu mer fritid så kan du ta en titt på Icewind Dale-spelen också :) 21/05 Wow! Miljöerna i varje klipp överträffade verkligen varandra. Sjukt snyggt och behagligt att titta på. 21/05 Har redan kört genom första, men har lagt tvåan och dess expansions på is på grund av att Witcher 3 släpptes! Så fort jag är klar med TW3 så kommer jag återgå till och klara Planescape, sen är planen att fortsätta spela genom hela Baldur's Gate trilogin... 21/05 Vad bra! Beamdogs har ju släppt Enhanced Editions av Baldur's Gate 1 & 2. Go for it! 21/05 Härligt inlägg! Det är just precis det här jag hoppades på med Pillars och Numenera! Visa för den yngre generation vad spel KAN vara, om man fokuserar på djup istället för yta, utmaning istället för power-fantasy, filosofiska frågeställningar istället... 21/05
Skicka en rättelse