De flesta rollspelsfantaster är just nu fullt upptagna med mastodonttiteln #The Witcher 3: Wild Hunt som hyllats världen över och kammade hem full betygspott i vår recension. Men om vi hölstrar svärdet för en stund och istället blickar bakåt kan vi hitta en tidig demo av det första #The Witcher-liret – som inte alls skvallrar om den ljusa framtiden som spelserien numera befinner sig mitt i.

Före detta Witcher project lead Ryszard Chojnowski har spelat in ett filmklipp där han visar upp en demo som var tänkt att sälja in konceptet till utgivare. Isometriskt actionrollspelande stod på menyn i spelet som hämtade inspiration från #Diablo och #Baldur's Gate: Dark Alliance.

Geralt axlade inte heller rollen som protagonist utan fick nöja sig med att dyka upp som npc. Spelaren fick istället göra en alldeles egen Witcher att ge sig ut i världen med. Alltihop lades slutligen ned på grund av bristande ledarskap och att de olika avdelningarna ville dra spelet i vitt skilda riktningar. Men det gick ju bra för dem ändå, till slut.

Måste vara petig här och säga att det inte var Isometriskt. I en isometrisk bild så är saker på avstånd i samma storlek som de skulle vara om de var nära. Det är helt enkelt svårt att se djup i en Isometrisk bild. Isometrisk är inte samma sak som fågelp... 28/05 Haha, tack själv. Jag är grymt entusiastisk, jag kan inte komma på senaste gången jag var så här fangirly över ett spel eller spelserie förr. Witcher 3 är utan tvivel årtioendets bästa spel. På tal om "patchas typ två gånger i veckan" så gillar jag att... 27/05 Öh, nej. Verkligen inte. 27/05 Skulle varit så mycket bättre som diablo klon 27/05 Jag gillar din entusiasm :) Tackar. 27/05 Du har så oerhört mycket att se fram emot. Witcher trilogin är allting vi innerst inne inte vågade hoppas på att Mass Effect skulle vara. Det börjar med ett bra spel som har flaws, som får en uppföljare som sätter en helt ny standard. Sen kom trean. Där... 27/05 Jag spelar "The Witcher - EE" nu, och det är helt klart charmigt. Jag gillar småbuggarna här och där, och att det är glitchigt. Det har helt klart sin egen personlighet. 27/05 Håller med om mycket, fast inte allt. Stridssystemet är utsökt på normal (bästa jag kört), sen som Xepheros skriver. Så upplever jag också att stridssystemet blir ännu vassare vid svårare svårighetsgrad :) 26/05 Det är inte ett Souls spel direkt när det kommer till combat, men sättet de har balanserat spelet på i höga svårighetsgraderna gör att det är riktigt roligt och riktigt skön känsla i combat på Deaths Marsh nu när man fått lite skills, levels, potions,... 26/05 Bra spel, men combaten kunde varit skönare. Den är inte alltid så lite klumpig. 26/05
Skicka en rättelse