Också denna gång ser Inxile ut att gå mot Kickstartersuccé.

För några dagar sedan startade #Inxile sin tredje Kickstarter. Pengarna regnade över #Wasteland 2 och #Torment, och historien återupprepar sig för #The Bard's Tale IV. Målet på 1,25 miljoner dollar ser inte ut att bli några problem då spelet med drygt en månad kvar redan tagit sig förbi den magiska gränsen på en miljoner dollar.

Den första ingame-filmen ger oss magiska fantasylandskap med lummiga skogar och fuktiga grottor. Säga vad man vill om Wasteland 2, men dess styrka satt inte i det visuella. När Joakim Kilman recenserade rollspelet konstaterade han att spelet var "otroligt brunt". Den här gången ser det snarare ut att bli otroligt fint.

Är lite allergisk mot den här "titta hur elak jag är"-stilen, gubbar som gormar med mörk röst, speciellt "muhahahahaha". Man förstörde ju hela Diablo 3 med den skiten, hoppas det inte blir så här! :) 08/06 The Bard's Tale från 2004 är en travesti mot hela Bard's Tale-konceptet. Jag klassar inte ens skiten som ett Bard's Tale-spel utan mer en avart som skulle rida på klassikernas goda namn men föll platt i dyngan. Detta projekt som nu ligger på kickstart... 08/06 Det här är ju dock inte en in-game film, utan en in-engine film. De vill väl bara visa vad de kan göra, inget som säger att det måste eller kommer se ut så när spelet släpps. 08/06 Ja ungefär så tänkte jag. Tyckte videon va rätt buggfri och likaså är SMB 1 som jag minns det. Sen är det klart att AAA-branschen kanske drabbas mer av nerskalning av grafiken eftersom de oftast släpper till samtliga plattformar. 07/06 Kan bara hålla med. De senaste åren har det släppts många enormt bra RPG. Både klassiska top-down/isometriska party-RPG och 1st/3rd person action-baserade RPG. 07/06 Folk skulle behöva googla begreppen In-game och In-engine, finns en juridisk anledning att dom använder den ena istället för den andra. 07/06 Notera! Det är inte in-game grafik. Det är in-engine. Stor skillnad! För övrigt: HYPE! 07/06 Syftar på kopafågeln som är nere i marken, men nej du tänker fortfarande på "AAA" industrin som släpper feta trailers på sina senaste spel för att sedan komma ut halvdanna. förövrigt är detta baserat på "unreal engine 4" så det kan mycket väl se ut sådä... 06/06 Vrf skulle han syfta på buggar? du ser väl att han syftar på grafiken. Så du menar att mario är en definition av buggar? Jesus -.- Det tråkiga med dagens spel är att dom skär ner grafiken vid släpp så otroligt mkt. Jag kallar det för lurendrejeri. Om... 06/06 inXile kommer att fixa Kickstarter-målet utan problem. Jag sponsrade spelet igår, because... BTIV! :D 06/06
Skicka en rättelse