Ny mod gör det möjlighet att uppleva Tamriel tillsammans med andra.

Vi är fullt medvetna om att #The Elder Scrolls Online existerar, och att det släpptes till konsoler för några veckor sedan, men önskan att uppleva #Skyrim tillsammans med andra har existerat sedan det släpptes för fyra år sedan. En ny mod - döpt till Tamriel Online - gör det möjligt.

För närvarande är den väldigt spartansk. Just nu, efter två veckors utveckling, funkar följande saker:

Here's a list of what currently works (is synchronized between games): character position, rotation, changing cells/fast travel, armor, weapons, height, width, equipping, dequipping, basic customizations, stats, name, walking, running, jumping, sneaking, and basic combat synchronization.

Skaparen planerar att tillföra fler funktioner så snart han hinner.

Det var så man spelade Q1 på den goda tiden.. Bara en ip adress till någons burk som stog hemma hos någons mamma med ISDN :P Man behöver ju dock inte connecta hej villt till massor av okända ips.. 25/06 Allt måste ju synkas.. loot, döda fiender.. Jag har sett andra försök tidigare i andra spel och det brukar inte bli speciellt bra. I de få fall där det funkar hjälpligt blir det laggigt och jävligt. 23/06 Absolut, jag säger inte att det kommer att bli lätt att få ihop allt men att gå via companionsystemet är nog den enklaste vägen. Sen att synca världen och objects kommer nog vara det största problemet i hela bygget, får de inte ihop det så är det rätt... 22/06 Du får ju tänka att AIn inte har en aning om vad som pågår i världen utan bara får ett target i närheten. Han har ingen aning om vart andra npc pysslar med utan isf måste servern o clienten synca världen på något vis och det kan bli svårt att få till i... 22/06 Jag antar att de utnyttjar companionsystemet för att få in andra spelare i världen, det skulle jag iallafall gjort då så mycket av funktionerna redan finns där. Det som behövs göras är att stoppa in en spelare istället för AI'n som styr. Så allt som en... 22/06 Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP. 22/06 Så länge du inte döper den till något med "saga" så är det lugnt... Annars kommer King.com och skäller. 22/06 Normalt sett lever alla moddar i en legal gråzon, men sålänge du håller dem non-profit och ej tar betalt för dem så är de flesta spelskaparna neutrala ( bryr sig inte ), eller positiva, eftersom det ökar mervärdet på deras egen produkt. Sålänge du inte... 22/06 En fråga bara från en som inte är så insatt, kan det finnas risker med att döpa en mod till "Tamriel online" från ett upphovsrättperspektiv? Det är ju ganska snarlikt till Elder scrolls online: Tamriel unlimited. Jag använder inte mods så mycket så ja... 22/06 Det är det verkligen inte :P Är försiktigt optimistiskt men det verkar mer lovande än tidigare projekt. 22/06
Skicka en rättelse