Dessutom tar vi oss ett snack med Relic Entertainment.

#Company of Heroes 2 är inte längre den stora snackisen bland skrivbordsgeneralerna, men #Relic Entertainment lämnar inte skeppet och släpper senare i år expansionen The British Forces. Vi har tagit ett snack med utvecklaren och dessutom spelat några rundor svettig multiplayer.

Det är ingen tvekan om att #Company of Heroes 2 är spelvärldens svar på svenska metal-bandet Sabaton. Du slängs tidigt in i stridens hetta och de intensiva explosionerna täcker allt som ofta skärmen. Det är krig in i det sista och efter avklarad runda känns det som om du varit med om en tågolycka. Serien är onekligen en av de bättre inom genren, men varför släppa en ny expansion nu? Finns det inte en risk att folk redan tröttnat.

– Baserat på intresset för spelet, de fortsatta uppdateringarna, tror jag inte folk tröttnat än. När vi ser på våra andra spel som Company of Heroes och Dawn of War, det här är spel som är äldre än tio år, inser vi att har väldigt lojala spelare. Dessutom fortsätter vi att släppa nytt material och funktioner, samt att vi ger stöd till moddare. För de hjälper oss med att se till så spelet fortfarande är tilltalande, berättar en representant för Relic.

Jag själv tilltalas av de brittiska trupperna, som anpassats för de spelare som inte riktigt kan bestämma sig huruvida det är defensivt eller aggressivt som gäller. En sådan spelare är jag. Allt för ofta sitter jag in i det sista och funderar över hur jag ska ta mig an uppdraget att krossa fienden. Med de brittiska trupperna bestämmer du dig inne i spelet efter ett tags spelande, antingen är du hammaren eller städet. Något som också ger motståndaren huvudbry, för denne har ingen aning om vad som komma skall.

För mig som direkt kastats in i stridens hetta där jag spelar en helt ny faktion tillsammans med två, för mig, helt okända människor blir det svårt att ta in det hela. Fyra rundor multiplayer är förvisso väldigt roligt, men det ges ingen tid att detaljstudera allt nytt. Det finns trots allt tre andra spelare i det motsatta laget som behöver få en omgång med den brittiska sleven. #Relic själva hade dock betydligt bättre koll på vad de tyckte var något av det bästa med expansionen.

– För mig handlar det mindre om nya funktioner och mer om att fortsätta med förbättringen av kvalitén. Men om jag skulle välja en specifik sak, skulle det faktiskt bli två. Glidflygplanen och spårljusskotten från den nya stridsvagnen Sherman Firefly. Glidflygplanen krävde verkligen en hel del uppmärksamhet i form programmering och grafik för att få det hela att se bra ut. Effekterna till Firefly-stridsvagnen älskar jag för att de visar verkligen hur våldsam upplevelsen är, oavsett vilken sida av pipan du står på.

The British Forces är mer än bara en ny funktion med allt vad det innebär i eldsprutande pansarmonster och brittiska accenter. Vi får även förbättrade animationer och åtta nya kartor. Vi får inte heller glömma den brittiska krypskytten som med sitt .55-kalibriga gevär gör livet surt för lättare fordon. Jag förstår varför #Relic väljer att introducera britterna, men är ändå nyfiken på vad de skulle välja att lägga till för faktion om de fick välja helt själva utan att ta spelarna i beräkning.

– Som kanadensare, kan jag välja någon annan armé än den kanadensiska? Vi är väldigt stolta över vad vi gjorde under Andra världskriget, med tanke på vår storlek. Självklart hade många av oss i teamet mor- och farföräldrar som slogs i det.

Britterna invaderar #Company of Heroes 2 den 2 september senare i år. Vi rekommenderar att du iklär dig flamsäker klädsel, för krokodilstridsvagnen är ruskigt het.

Det låter bra! Det var ett tag sen jag provade faktiskt. Jag kommer nog fortsätta köra 1an nu när jag precis tagit mig tillbaka på Leaderboards. Men kommer definitivt prova CoH2 igen framöver. Vi kanske ses på slagfältet! Men man kommer alltid att sakna... 16/07 Ok men mycket har ändrats och bättrats sen starten så tidiga reaktioner är inte rättvisande längre. Även bra singleplayerinnehåll har kommit. Man måste inte ha någon särskild commander för att vinna heller. Hur annars kan man vinna utan att ens välja... 16/07 Jajjemen, smaken är som baken. Och säkert lika många blev besvikna över CoH2, speciellt toppspelarna. De flesta kända namnen fortsatte spela vCoH eller la av helt och började med andra spel. Vilket är anledningen till att jag personligen skulle önska... 16/07 Man får föredra vilket spel man vill men tänk på att många även lämnat Coh bakom sig för att spela coh2 istället för att de tycker det är bättre/roligare. Inte för att det är det senaste. 16/07 Det finns en anledning till att vissa spelar Starcraft: Brood War istället för Starcraft 2. Lite samma sak för mig vad det gäller vCoH och CoH2. Men jag kommer definitivt ge CoH2 en chans igen när vCoH har dött. Har ju bara varit igång i sisådär 9 år... 14/07 Ja, absolut, det var mest användandet av ordet krypskytt som inte klingade väl. 12/07 Det var inte meningen att klanka ner på ditt ordval. Ber om ursäkt om det verkade så. Ville endast göra ett tillägg till din kommentar och lägga till min åsikt. Tycker ditt ordval är precis lika bra som mitt. 11/07 Fast vanligen brukar ju dessa i CoH agera självständigt eller i par, snarare än som ett komplement till en grupp. Vad jag syftade mest på var ordvalet i artikeln. 10/07 Eller skarpskytt, beror lite på utrustning och taktiska förfarande. I coh2 skulle jag vilja kalla dem skarpskyttar. 10/07 Jag tror också många tycker det är dåligt p.g.a inlärningskurvan. Det är inte bara att markera sina enheter, trycka "A" och sedan högerklicka i motståndarens bas och skriva "GG". Tycker själv att det finns en oerhörd taktisk nivå på spelet som är väldig... 10/07
Skicka en rättelse