"Återkalla alla spel" skriver Warner Bros i ett internt mail som tyder på att pc-versionen har långt till att bli felfri.

Det har släppts buggiga spel till pc förr men tack vare Steams nya returpolicy kände sig Warner Bros nödgade att helt stoppa försäljningen av #Batman: Arkham Knight. Spelet var helt enkelt för trasigt. I ett läckt mail från Warner till spelbutikskedjan EB Games skriver utgivaren att de bör skicka tillbaka alla fysiska exemplar - man räknar inte med att ha ett buggfritt spel förrän om några månader.

Enligt tidigare rapporter var Warner fullt medvetna om pc-versionens skick men att det var för sent att dra i bromsen. Hade Steam inte infört sin nya returpolicy, som ger alla pengarna tillbaka som inte är nöjda med spelet efter ett par timmar, är det också oklart om försäljningen stoppats. Värt att notera är att pc-versionen portades från konsolditot av en extern studio, inte av Rocksteady.

Av de 70 spel jag spelat senast på Steam så har 26st handkontrollstöd. Inte ens hälften alltså. Men visst jag förstår vad du menar, spelar man saker som är multi-platform så brukar det vara stöd för handkontroll även på PC nuförtiden. 19/07 Alla nyare spel brukar ha stöd för handkontroll. (börjar bli standard tbh) "Built for PC" Har man ju hört så många gånger och blivit besviken. Dragon Age: Inquisition är ett bra exempel. Funkar mycket bättre med kontroll. Du får tolka hans argument var... 18/07 Ja förvisso kan du använda den, men spel på PC är oftast inte gjorda för att köras med handkontroll, detta för att vi på PC faktiskt vill ha saker som är optimerat för mus+tangentbord och inget annat. Å varför ska man då spela på PC om ens vänner (punkt... 18/07 Så himla sant! Mycket bra sagt! 18/07 Tja, det är väl ingen ursäkt, utan tyvärr så det fungerar med AAA spel, investeringar kräver kortsiktig utdelning. Men det är alltså sämre än Unity? Intressant, finns många som tycker det fungerar bra. Men jag antar att dom har referenshårdvara. 18/07 Det är inte i huvudsak utvecklarnas fel utan de enorma företagen som EA, SEGA, Warner, Ubisoft osv. som äger dem som tvingar dem att arbeta under helt absurda tidsramar. De tvingar ut ofärdiga spel för att tjäna snabbare pengar. 17/07 Tyvärr ändå en kass ursäkt till att medvetet sälja ett ospelbart spel till ovetande konsumenter. Jag skulle kalla det olagligt. I detta fall är det ju katastrofalt dåligt. WB förtjänar att åka dit rejält. Självklart visste en massa människor om skicket... 17/07 Finns även exempel när utvecklarna själva (läs: Randy Pitchford/Gearbox/Aliens: Colonial Marines/Duke Nukem Forever) medvetet släpper skit och sen ljuger oss rakt ner i halsen om det. Randy var alldeles nyligen i farten igen. Hoppa in på amerikanska IGN... 17/07 Problemet är att lanseringsdatummet måste bestämmas långt i förväg för att * inte krocka med andra AAA lanseringar. * boka reklamkampanjer. * MS och Sony bestämmer sina egna datum, mer eller mindre och dom bör vara synkade. * MS och Sony måste testa spe... 17/07 Att folk orkar tjafsa om PC vs konsol. Väx upp o gå o gaima istället. ;-) 17/07
Skicka en rättelse