Med ståtliga högar med pengar har #Roberts Space Industries kunnat utöka #Star Citizen-upplevelsen. Till exempel med ett fps-läge där spelarna kan bråka med varandra till fots. Tillskottet var egentligen tänkt att lanseras i april, men så blev det inte. Men nu verkar det återigen vara på tapeten.

I en intervju hos Gamersnexus berättar Chris Roberts att Star Marine-modulen (som spelläget heter) ska lanseras om några veckor. Till sin hjälp har de en tysk studio som beskrivs som "ett gäng Cryengine-experter". Går allt enligt planerna ska fps-läget finnas tillgänligt på public test universe runt Gamescom-mässan som går av stapeln den 5 augusti, eller strax där efter.

Har inte skrikit överhuvudtaget. Utvecklaren av spelet heter alltjämt Cloud Imperium Games. Roberts Space Industries (RSI) A CIG subsidiary/division created for marketing purposes, RSI is the branding entity [sic!] of Star Citizen. Finns ingen anledning... 21/07 Stämmer, läs på wikipedia om Freelancer: "Originally, Roberts promised features such as automated flight maneuvers, dynamic economies, and a multiplayer mode that could host thousands of players, but diminished versions of these features were implemente... 21/07 Tycker det är kanon att dom tar tid på sig att släppa detta "kanske Episka spel" Väldigt sällsynt dessa dagar att det släpps ett någorlunda felfritt spel, elr där det faktiskt komr med allt som vart planerat i grunden. Jag ger dom lätt ett år till om... 21/07 Vad jag kan minnas så har det alltid varit chris roberts dröm att kunna göra mera än bara flyga runt men de har inte haft verktygen för att göra det.. Personligen så tycker jag det blir rätt trist i längden att bara flyga runt, känner mig innestängd..... 21/07 RSI är det fiktiva namnet (ingame). Artikeln är faktiskt skrivet på ett ganska slappt sätt. "ett gäng experter" är i själva verket folk som arbetat med att utveckla Cryengine mm. Crytek ska själva gått ut med kritik angående att CIG "stulit" personal,... 21/07 Utvecklarnas attityd till flygkontroller och stora vikt på mus/tgb fick mig att tappa all pepp inför detta. Warthunder återblickar :( Nä, i dagsläget är jag glad hag inte la in särskilt mycket pengar, hoppas verkligen att de ändrar inställning dock. 21/07 Blir väl att fira fyrtio år innan man kan spela det som skulle vara helt färdigt 2015. 21/07 Även om CIG utvecklar spelet så marknadsför de Star Citizen genom dotterbolaget Roberts Space Industries. Det är ett officiellt alias för CGI i allt som berör Star Citizen och därmed är det inte alls fel att säga att RSI är utvecklaren. Det är ju dessut... 21/07 Det verkar finnas nån sorts uppfattning om att bara för att en del av spelet utvecklas så prioriterar man bort alla andra delar när det i praktiken är olika grupper/team som sköter utvecklingen av sin respektive del så det här påverkar inte själva skepp... 20/07 Nja, det är knappast krimskrams. FPS-delen fanns med på tidigt stadium och är en rätt viktig del av SC. För vad händer t ex när du attackerat ett fiendeskepp och satt det ur drift? Du vill förstås borda och ta över det! Enter FPS :D 20/07
Skicka en rättelse