#Deus Ex: Human Revolution togs överlag emot väl av såväl kritiker som allmänhet när det lanserades för fyra år sedan. Undantaget är bossfighterna, som många ansåg var upplevelsens akilleshäl. Detta ska åtgärdas i uppföljaren #Deus Ex: Mankind Divided, och nu vet vi ungefär hur det ska gå till. I senaste numret av Official Xbox Magazine pratar gameplay director Patrick Fortier och narrative director Mary DeMarle om vikten av att friheten från spelets kampanj även genomsyrar bossfighterna.

– Det handlar om att stödja alla gameplay-aspekter. Det var den huvudsakliga grejen som saknades från bossfighterna. Tematiskt tyckte jag att de var intressanta, men vissa spelare tyckte att de var utmanande på ett sätt som inte tilltalade dem, förklarar Patrick Fortier.

Mary DeMarle förklarar att man kan välja att döda bossarna eller låta dem leva, och att det påverkar det övergripande narrativet. Frontier förtydligar:

– Du kan smyga, du kan slåss och du kan konversera på sätt som gör att du kan hantera situationen helt annorlunda.

Via Gamesradar.

Visst håller jag med om att bossfigtherna var onödiga men hade bara egentligen bara problem med den näst sista bossen men det var mitt fel eftersom jag tagit en grej i spelet som gör den bossfighten svårare ni som har spelat det vet. 28/07 Det kommer jag ihåg var ett favoritinslag i Human Rev.. När man kunde prata loss med någon för att få sin vilja igenom, det blev som nå slags ordfajter där man drog upp långa utläggningar om varför "motståndaren" hade fel. Kan bli jäkligt intressant att... 28/07 Men då är det pga av en glitch =) Fattar inte hur vissa människor upptäcker dom där... Kommer spontant på när Angry Joe visade hur man tog sig igenom en gamebreaking bug i Batman Origins. Den snubben som kom på det där måste ha levt för det spelet eller... 28/07 Det förra Deus Ex fick högsta betyg av mig, har spelat det flera ggr. 27/07 De borde inte ha spoilat det här tycker jag. :) Svårt att undvika och det hade onekligen varit kul att upptäcka själv. 27/07 http://cdn.meme.am/instances/49692008.jpg 27/07 Instämmer i kören, men ville påpeka att det du sa inte är helt tekniskt korrekt. Alla bossar hade en glitch som gjorde att man kunde lösa det utan att panga loss. Var ett tag sen nu, men minns att man kunde perma-stunna första med stun gun tills han gic... 27/07 För övrigt, angående titeln på nyheten: Om man läser artikeln på gamesradar står det inte att man kommer att kunna förhandla med bossarna, utan bara att "där kommer att finnas konversationer som gör att man kan hantera situationen på annat sätt" (fritt... 27/07 Det beror ju helt på hur man spelar. "Min" Adam dödade ingen, blev aldrig upptäckt, utlöste inte några alarm osv. Att då helt plötsligt behöva skjuta och spränga en boss i luften passar inte in i spelupplevelsen. Det skulle vara som att sista banan i... 27/07 Jag hade inget emot bossarna som jag minns det. Ett toppspel och värdigt originalet! 27/07
Skicka en rättelse