#Deus Ex: Human Revolution togs överlag emot väl av såväl kritiker som allmänhet när det lanserades för fyra år sedan. Undantaget är bossfighterna, som många ansåg var upplevelsens akilleshäl. Detta ska åtgärdas i uppföljaren #Deus Ex: Mankind Divided, och nu vet vi ungefär hur det ska gå till. I senaste numret av Official Xbox Magazine pratar gameplay director Patrick Fortier och narrative director Mary DeMarle om vikten av att friheten från spelets kampanj även genomsyrar bossfighterna.

– Det handlar om att stödja alla gameplay-aspekter. Det var den huvudsakliga grejen som saknades från bossfighterna. Tematiskt tyckte jag att de var intressanta, men vissa spelare tyckte att de var utmanande på ett sätt som inte tilltalade dem, förklarar Patrick Fortier.

Mary DeMarle förklarar att man kan välja att döda bossarna eller låta dem leva, och att det påverkar det övergripande narrativet. Frontier förtydligar:

– Du kan smyga, du kan slåss och du kan konversera på sätt som gör att du kan hantera situationen helt annorlunda.

Via Gamesradar.