Gamescom är över för den här gången och FZ:s utsända skribent Joakim Kilman jobbar stenhårt på sin stora skörd med hands-on och förhandstittar som snart börjar publiceras här på sajten. Samtidigt knyter vi ihop den nyhetsmässiga säcken med de sista informationsbomberna från mässan.

#Cloud Imperium Games passade på att visa upp #Star Citizen, och då i synnerhet multicrew-läget. Det innebär att du kan köra runt i ett rymdskepp tillsammans med vänner – en kan styra medan en annan sitter i en turret och en tredje utför en rymdpromenad. Spana in klippet nedan för att beskåda hur det kan se ut (det finns fler klipp i den officiella Youtube-kanalen).

Tack till almblad, anon_76831 för detta #nyhetstips!
Nej, jag förstod inte det. Jag trodde detta var den färdiga produkten av Anarchy Online. Men nu förstår jag att det är Star Citizen. Tack för att du tillrättavisade mig... 12/08 Jag har för mej att Chris själv sagt att CIG har en kostnad på typ 30 miljoner dollar per år så det är ingen hemlighet. Jag har också för mej att jag läst nånstans att de behöver ha in 100 miljoner dollar för att göra "hela" spelet, men ifall dom inte... 11/08 Det du skriver om Travis Day stämmer ju inte alls. Travis lämnade helt enkelt på grund av att han fick ett erbjudande från Blizzard som var ett drömjobb han inte kunde tacka nej till (han är gammalt fan av WoW, minst sagt). Ett rätt odramatiskt beslut... 10/08 Derek Smart har några få poänger men på det stora hela är det snömos. Alla förstår att spelet inte kommer bli perfekt, alla förstår att det kommer bli kompromisser. Chris Roberts är sedan länge en förmögen man. Han sålde Digital Anvil till Microsoft red... 10/08 Derek kanske inte är så bra på att göra spel om en ska gå efter betygen 3000A.D-spel får på Steam. http://store.steampowered.com/search/?publisher=3000AD 10/08 Derek Smart är en av dom största nollorna inom Spel-världen idag. Kanske den största! Allt han gör online är för att få uppmärksamhet för egna projekt. 10/08 Lär vara extrem bullshit från den där Derek, CR hade aldrig gjort det där med kassan de får in. Spelet är i spotlighten hela tiden, skulle han höja sig egen lön och blåsa massa på skräp så skulle det kunna bevisas hur lätt som helst. Han lägger säkert... 10/08 Jo jag vet, det är ju iaf inget jag skulle vilja se. Men just idagsläget är jag inte heller orolig för att det skulle kunna hända. Spelet gör ju framsteg från vecka till vecka det lilla man får se. Kommer det ut till nästa år så blir det nog heller inge... 10/08 Tyckte mest det var lustigt med tanke på historiken vad som hände med Freelancer, och vad fansens reaktion skulle bli om CR "sålde sig" till EA/MS. Sannolikt ungefär som när Notch sålde ut minecraft, med skillnad att inga fans har betalat $1000 för mine... 10/08 Jo ser nu att jag missuppfattade lite. Nåja vi har ingen aning om exakta uppgifter angående lönesättning eller kontorskostnader iaf så det kan man ju kanske släppa. Tror EA och MS är mer intresserade av att tjäna pengar än något annat (det har EA om int... 10/08
Skicka en rättelse