En tidig version av förstapersonsmodulen ska släppas inom en snar framtid.

#Star Citizens testservrar kommer inom en snar framtid förses med first person shooter-modulen Star Marine. Upphovsmannen Chris Roberts viskade nyligen om att den förhoppningsvis är redo för testning i augusti, och i en färsk kommentar förstärks förhoppningarna: på de publika testservrarna kan du spela Star Marine-modulen "inom en väldigt nära framtid", säger Roberts till Gamesindustry.biz.

Modulen har utvecklats av det utomstående företaget #Illfonic, men de har nu fråntagits uppdraget och istället sköts det sista kodandet av #Cloud Imperium Games själva. Enligt Roberts är det en del i en långsiktig strategi: att när den egna studion genom åren växt till sig har man inte längre behov av tredjepartsutvecklares tjänster, vilket var fallet för ett par år sedan.

Star Citizen finansieras helt och hållet med gräsrotsfinansiering, och har i nuläget skramlat ihop 87 miljoner dollar. När det las upp på Kickstarter för knappa tre år sen var målet 500 000 dollar. Det drog in 2,1 miljoner. Vi tyckte det var mycket.

Lätt päron är godare! 19/08 Erkänner att mitt intresse svalnat och numer fäljer jag inte utvecklingen aktivt. Jag är dock väl medveten om att de har flera team som jobbar parallellt med olika delar av spelet. Men min åsikt är att AC är ett skittråkigt och dåligt optimerat techdemo... 19/08 "Producing Games: From Business and Budgets to Creativity and Design", sid 112, figur 15.3 ISBN: 9781136138782 "During the concepting stage you'll only need a few members, most likely the producer, creative director, tech director and art director. At... 19/08 Har du källor på det? Om inte så är det bara hypoteser. Se gärna mitt tidigare inlägg om hur utvecklingstiderna kan skilja sig stort beroende på hur man räknar. Det är din åsikt och du har all rätt att ha den, men jag håller nog inte med :) När jag själ... 19/08 Absolut, det har du rätt i. Men tror vi verkligen att t ex Rockstar inte hade fler än ett halvdussin personer som jobbade med GTA V-designen och planerade utvecklingsarbetet i ett helt år innan resten av teamet på upp till flera hundra personer blev inb... 19/08 Vad jag läst så stämmer det inte riktigt, en del av spelet var redan färdigt när Kickstarter-kampanjen drog igång. 2011 ska Braben ha svarat "yes, it would be a tragedy for it not to be." på frågan om Elite 4 fortfarande var under utveckling. Man kan... 19/08 Du kan inte ursäkta en långsam utveckling med att "alla andra också är usla". Det är ett faktum att SCs utveckling är långsamt som ett ösregn, så hur exakt hjälper det att Elite, DayZ e t c också är långsamma när du har investerat ditt intresse i produk... 19/08 Star Citizen tillkännagavs 18:e oktober 2012, och hade då enligt Chris Roberts själv varit under utveckling i ett år redan finansierat av honom själv. Spola fram två år senare och datumet blir November 2014.... ( då har det varit i utveckling under 3... 19/08 Fast Star Citizen är ju LÅNGT ifrån färdigt eller ens i en form som kan kallas spelbar. Även om man räknar att de aktivt jobbat på det i två år så vad har vi fått se under dessa två år? En hangar, en uppsjö skepp och en simulator med en så begränsad spe... 19/08 Du har inte fel i din poäng om utvecklingstiden i säg. Men du får nog allt räkna att 3 år har gått. Det är knappast så att det ä hela team som jobbar från början i andra AAA titlar heller. Till en början är det mest några stycken concept art och andra... 19/08
Skicka en rättelse