Olåst bilduppdatering skjuter fram spelet.

Ett års otippad paus för serien räckte inte – pc-versionen av nya #Need for Speed missar deadlinen och skjuts fram till nästa år.

#Ghost Games förklarar att man siktar på premiär våren 2016, ett beslut som motiveras med att man behöver mer tid för att ge pc-spelarna ett Need for Speed utan framerate-lås. Ett lovvärt beslut, tycker vi som minns 30 fps-låset i #Need for Speed: Rivals. Ghost antyder också att framflyttningen ger tid att förbättra grafiken, och allt extramaterial som släpps till konsolerna efter release kommer ingå.

PS4- och Xbox One-versionerna släpps den 5 november i Sverige. Redan om några veckor görs sluten betatestning, och om du vill vara med där är det hög tid att trycka in en ansökan.

Need for Speed är seriens första spel att utvecklas enbart till den här konsolgenerationen, och inte till 360 och PS3. En fyllig FAQ berättar att det är openworld, körs nattetid, att du kan både måla, trimma och skruva bilarna, att Porsche-bilar ingår, att det inte blir några mikrotransaktioner och att det för närvarande inte finns några planer på att släppa betal-dlc.

Låter väl rätt okej, trots uppkopplingskrav? Återstår bara att se om körkänslan är något att ha.

Det kan varit så att dom planerat på att inte ha någon lock från början men att dom kanske insåg för sent att det skulle krävas mer tid för att uppnå det. 01/10 Jo, EA kanske till slut insåg det. Som med 99% av alla AAA-titlar som släpps av spelhus så ges PC 15-20% av resurserna i form av tid och pengar så det är inte så konstigt att PC-portarna blir som de blir. Man ville väl inte bli årets Ubisoft antar jag.... 15/09 Man KAN koppla ihop en PC och en TV. 15/09 Problemet med uppkopplingar är ju när de stänger ner. Irriterar mig fortfarande på GT5 och hur Sony tenderar att stänga ner servrar en masse då och då. Men NFS mår bra av en paus. 3 skitspel per bra spel i serien, ingen konsekvent linje alls. Bäst är... 15/09 Det stavas konsoll port och problemet är att inga konsollspelare kan se mer än 30fps och mer än 720p. 15/09 Jag kan verkligen hålla med om onlinebiten här, i SimCity så lät det "man måste vara online för att simulatorn skall fungera", sedan visade det sig att så inte alls var fallet. Nu säger man "More variety and a more rewarding experience with friends."... 15/09 Tror inte jag kunde sagt det bättre själv! Jag kan gott vänta... de senaste NFS har varit skrot, framförallt med FPS-låsningen. Det här spelet verkar väldigt lovande faktiskt. :) 15/09 Dubbelpost 15/09 Så länge det inte enbart är ett multiplayer spel så borde det vara valbart. Jag har 100/100, men nobbar SP spel som kräver uppkopling då de kan stänga av tillgången till det. Dessutom så kan man inte spela om det skulle bli strul med uppkoplingen. 15/09 Det är negativt när always online är något som tvingas på en produkt där det inte behövs. Jag förstår att vissa vill spela online, men inte alla. I det här fallet finns det inget som skulle förhindra att man stänger av de sociala funktionerna och spela... 15/09
Skicka en rättelse