Norskägda nätbutiken storsatsar på kundservice och erbjuder till och med hembesök i storstäder.

Trots att de flesta som läser detta förmodligen är mer tekniskt bevandrade än medelsvensson, och kanske till och med får agera ofrivillig support till nära och kära, finns det tillfällen då även vi går bet och står och svär över en router eller krånglande skrivare. Norskägda nätbutiken Komplett storsatsar därför på kundservice och erbjuder gratis support till alla. I vissa fall även hembesök.

Deras kundtjänst har telefontider mellan 08:00-22:00 på vardagar och 12:00-16:00 på helger och i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund erbjuder de i vissa fall även hembesök. Du behöver inte ens ha köpt din hemelektronik hos Komplett för att utnyttja servicen.

Vi brinner för service och gillar att hjälpa människor, därför erbjuder vi oss att hjälpa dig med dina vardagsproblem inom hemelektronik.

Vår ambition är att elektronik ”bara ska fungera” och vi vill hjälpa dig hitta en lösning oavsett om det är problem med datorn, tv:n, nätverksinställningar eller installation. Det här gör vi kostnadsfritt, även om du inte köpt varan eller är kund hos Komplett! I vissa fall kan vi även erbjuda hembesök för att lösa dina problem på plats*.

Gör såhär:

  1. Kontakta vår kundservice via telefon, chat eller mail – Vi har öppet alla dagar i veckan.

  2. Vi lyssnar på ditt problem och ser till att boka in ett kostnadsfritt telefonmöte med en supporttekniker som hjälper dig antingen över telefon eller vid hembesök*.

Kontakta vår kundservice, vi har öppet alla dagar i veckan!

Vanliga frågor

Jag har problem med en dator som jag köpt från en annan butik, kan ni hjälpa mig ändå?

Ja, vi hjälper gärna till med ditt datorproblem, oavsett om du köpt datorn hos oss eller någon annan butik.

Jag har problem med mitt hemnätverk och det är lång telefonkö till min bredbandsleverantör, kan ni hjälpa mig?

Självklart! Vi har möjlighet att erbjuda er felsökning och hjälp med dina nätverksproblem, även om ni inte köpt produkterna från oss.

Vi har en TV som vi inte lyckas koppla ihop med vår hifi-anläggning, kan ni hjälpa oss med felsökning/installation?

Vi hjälper gärna till med felsökning via telefon. I vissa fall så kan vi även erbjuda hembesök och installation på plats.

Jag har en mikrovågsugn som inte värmer tillräckligt, kan ni hjälpa till med felsökning?

Nej, vi erbjuder dessvärre ingen support/felsökning inom det här området. Men vi hjälper gärna till med felsökning av hemelektronik som t.ex. datorer, surfplattor, hi-fi, nätverk och datortillbehör.

[i]*Hembesök är endast tillgängligt i utvalda områden: Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund

[/i]

Från en som jobbar på teknisk support.. Ska fan hänvisa alla kunder hit i fortsättningen \o/ 05/10 Litet extra goodwill från företaget skadar säkert inte. FZ gillar sina annonsörer. 02/10 Vi är iaf trötta på att agera support till hela tjocka släkten. Se det som ett tips. Reklam måste dessutom märkas tydligt enligt svensk lagstiftning. 02/10 Inte alla som är intresserade nog att ta sig den tiden. Om du inte gillar bilar, skulle du då söka upp på nätet hur du lagar din bil eller frågar du någon med kunskapen? 02/10 "Mina texter syns inte, jag kommer inte in i window....jag har inget lösenord till min mail." "Men då kan du köpa en ny router och en tv och ett våffeljärn, ge mig dina uppgifter..." I'm telling you, Komplett är ute på djupt vatten. Och dom insinuerar... 02/10 Detta har dom såklart en baktanke med, finns inget gratis i livet. Ska det komma hem en riktig tekniker eller en säljare ? 01/10 De vet exakt vad de ger sig in på. Komplett är ett företag som pysslar primärt med försäljning och det här kommer att öka deras kundkrets rejält utan att de behöver anstränga sig särskilt mycket. Varje supportsamtal ger möjlighet att sälja ny hårdvara... 01/10 Samma här. Jobbar själv i butik på ett av de största bolagen och det sjuka mängder support av folk inte inte bryr sig om hur det fungerar, bara det fungerar. 01/10 säger som karsson .mer och mer vill det ska bara funka och lär sig inget om själva hårdvaran. jobbat sjålv i data butik 01/10 Jobbar som instore support på nordens största kedja. Igår hade vi 84 kunder vid vår disk. 70 % är över 60 år men vi har också allt i spannet 15-55 år också. Det finns mer prylar nu än vad det någonsin gjort, fler människor som använder elektronik än någ... 01/10
Skicka en rättelse