Uppföljaren till ett av förra årets bästa rollspel har MÅNGA fans. Spelledar-läge bekräftat.

Larian Studios har lyckats med konststycket att med råge slå sitt mål på 500 000 dollar, och istället dra in mer än två miljoner för utveckling av uppföljaren till Divinity: Original Sin. Faktum är att den första summan nåddes redan 12 timmar efter att Kickstartern inletts.

Originalet hyllades unisont när det släpptes (spelet utsågs till förra årets sjätte bästa av FZ) och förväntningarna är såklart skyhöga. 42 713 personer donerade till kampanjen via Kickstarter, och man drog även in pengar från fans via PayPal.

I och med att man slog sitt mål har man också nått det slutgiltiga bonusmålet: Game Master Mode. Med det här tillägget kan spelare skapa sina egna äventyr och dungeons, och agera som en form av spelledare för andra deltagare. Precis som i bordsrollspel kan spelledaren lägga till nya fiender och manipulera miljön.

Redan utannonserade features är co-op-stöd för 4 spelare , färdighets-crafting och tävlings-questande.

Spelet ska släppas i december 2016. Spana in första gameplayet nedan.

Skicka en rättelse