Adam Orth ("deal with it"-mannen) och studion Three One Zero ska släppa sitt #Adrift tidigt nästa år. Upplevelsen kommer ha fullt stöd för vr – något vi misstänker kan bli extra nervkittlande i just det här fallet.

Spelet utspelar sig nämligen på en förstörd rymdstation där du som ensam astronaut behöver lista ut vad som hänt och ta dig levande därifrån. Helst innan allt syre är förbrukat. I ett nytt filmklipp med nio minuter gameplay får vi spana in hur det kan se ut.

Ja, det är precis så jag menade! Sen att använda syre utanför stationen kan diskuteras, men isf skulle jag vilja yrka på att en syretank som rymmer mer än ~2 minuter intensivt användande kan vara en bra idé ;) 21/10 Nu syftade väl Jontos mest på att det är helt puckat att använda syret för att förflytta sig inne i stationen. Det mest effektiva sättet att förflytta sig, är ju att helt enkelt putta på något. För övrigt betydligt snabbare än sättet de rör sig på nu.... 19/10 Jag ser bara Atari-loggan överallt. :) 19/10 Fint häftigt spel men det är just sånna här spel som jag kommer att må hemskt illa av :-( 19/10 VR ser mest ut att vara en gimmick som kan va kul att testa 15-30min eller kortare om man mår illa. Har svårt att se hur VR kan göra spel jag gillar till en bättre upplevelse. 19/10 Ser ju sjukt häftigt ut! :O Flyga runt i tyngdlöshet är ju ett bra mellanting mellan att sitta i cockpit och att springa runt i en värld. Bör passa VR väldigt bra. 18/10 Om man utgår från att dräkten är designad för att ta sig runt i tyngdlöshet utan att förorena luften i mindre extrema scenarion så är syre en bra idé eftersom det inte kräver ytterligare en tank med ett eget system för att ta sig runt. Ang syretankar...... 18/10 Det där med syret som försvinner snabbare än kvickt skulle vara en enorm stressfaktor för mig, finns inget värre i spel. Tror jag hoppar över detta, även om det skulle vara väldigt roligt annars. 18/10 Det får bli ett nej för min del. Dels för att i rymden existerar inget ljud. Allt är helt knäpptyst, men ändå så hör man klickljud från saker som är i rymden utanför ens rymddräkt. Dels den väldigt stora missen och andra saker (till exempel flåsandet... 18/10 Går det inte att slå av det konstanta flåsandet så får det vara. Spelaren låter som en 80 åring med kol. Får andnöd av att lyssna på sånt där flåsande. 18/10
Skicka en rättelse