Ska det göras RPG av den gamla stammen ska det göras ordentligt, tydligen.

Vänner av det gamla #Black Isle-rollspelet #Planescape: Torment plockade villigt fram betalkorten när #Inxile Entertainment via Kickstarter bad om pengar till en andlig fortsättning. #Torment: Tides of Numenera är namnet, och spelet slog med 27 miljoner kronor insamlingsrekord. Kul förstås, men nackdelelen är att releasen flyttats fram flera gånger, detta eftersom pengafloden fyllde utvecklarnas todo-lista med massa extramål.

Från den ursprungliga planen på release i december 2014 har det flyttats fram flera gånger, och nu kommer beskedet att det blir release 2016 istället för i slutet av i år. Samtidigt fastslås att planen är att få ut betaversionen innan nyårsklockorna ringer.

Beskedet lämnas i en uppdatering på Kickstarter-sidan, där det också berättas att community managern Kevin Saunders lämnat skutan och ersatts av en Chris Keenan, som tidigare var projektledare för #Wasteland 2. Så här säger Keenan om framflyttningen av releasen, och om den stundande betan:

As a fresh set of eyes on the project I can tell you it's shaping up to be the awesome experience you all expect and deserve. However, to maintain the quality standard we've set for ourselves, we can't rush through these final stages to get it out the door. Instead, we're going to take the time we need on Torment: Tides of Numenera, which means we are planning a 2016 release.

An important part of our process is getting the game in your hands and iterating based on your feedback. Releasing the Crisis Alpha Systems Tests was a big step for the team. We've been happy to receive detailed feedback on what can be improved, and very gratified to see our backers respond that we're heading in the right direction.

Now, it's on to working towards the beta release. The level art is largely done, and we're making good progress on the general game systems, level design and UI elements . We'll keep you posted on the progress of the beta release in the upcoming updates, as we have full intentions on releasing the beta this year. I look forward to leading this incredibly talented team and working with all of you to bring Torment to completion!

Skicka en rättelse