I en Destructoid-intervju säger #Heavy Rain-utvecklaren David Cage att hans (enligt egen utsago) psykologiska drama "inte längre är ett tv-spel", enligt honom själv.

Heavy Rain är inte längre ett tv-spel enligt mig eftersom det bryter med de flesta av de traditionella paradigmerna trots att det är helt interaktivt. Om formatet blir framgångsrikt så får vi antagligen hitta på ett annat namn för denna typ av upplevelse.

Heavy Rain utvecklas exklusivt till Playstation 3 av spelhuset #Quantic Dream. Förmodat släppdatum är i februari månad. Tror du att det kommer leva upp till hypen?

Skall bli intressant att se hur denna titel blir. 29/12 "Det krävs fortfarande att de "tonårsfinniga" hardcore-spelarna ska tycka om det för att spelet ska sälja och kunna synas för att resten av de "mognare" casual-människorna ska plocka upp det." Tror det är tvärtom, de som kommer köpa detta spel är nog... 28/12 Bara för ett tv-spel blir moget så slutar det inte vara ett tv-spel. Han bara sa så för att reta gamers. Det är okej att han skäms över utbudet av spel som finns idag men det är inte okej att försöka mobba sin egen målgrupp. Det krävs fortfarande att... 28/12 Alltså, jag tycker om att han gör sådana här spel, men när han väl börjar prata sådär vill jag bara ta ett hårt objekt och slå honom i huvudet. 28/12 Ja, ambitionen är en helt annan, och jag håller helt med om cinematisk, känslosam och liknelsen med Bergman och Lynch. Men spelmekaniken är samma som i Dragon's Lair, dvs det är helt enkelt en interaktiv film. Min poäng är att eftersom det gjorts förr... 26/12 Ja älskar kvalitén på vissa inlägg på FZ ibland. 26/12 Får verkligen hoppas på att de arbetar med med story elementet än tidigare spel de gjort, som vi vet så ledd ju både Omikron: The Nomad Soul och Fahrenheit av stora brister på det här området efter ett pars timmar spelande. Kändes som deras storywriter... 26/12 Folk antingen 'fattar' det eller inte. Du tillhör den sistnämda. Jag är inte en stor fan av Heavy Rain's spelmekanik men det är väldigt stor skillnad på vad Quantic Dream vill åstadkomma med sina spel och utvecklarna av Dragon's Lair. Jag vet mycket lit... 26/12 Hur kan du ens för en sekund inbilla dig att Heavy Rain kommer skapa en länk mellan TV-spel och resten av medievärlden när det bara är gamla Dragon's Lair i en ny kostym? 26/12 Jag håller med honom. Jag har aldrig tyckt att en radda QTE-sekvenser kan kallas för ett spel. 26/12
Skicka en rättelse