Avhoppade från LittleBigPlanet-studion satsar verkligen inte på barnvänlighet.

#LittleBigPlanet-spelen är ett av de bästa försöken att utmana Super Mario som snudd på envåldig plattformshärskare. Några spår av det ytterst barnvänliga serien hittas dock inte i Media Molecule-avhopparen Victors solodebut #My Friend Pedro: Blood Bullet Bananas. Istället smakar det Max Payne, John Woo och... bananer?

Spelet byggs i Unity och i en bakom kulisserna-rulle visar Victor hur han skapar banorna till spelet.

Tror att prislappen väger ganska tungt. Sen tycker jag att det finns flera mindre spel som använder motorn väldigt bra t.ex. polybridge (tror det hette så), The Long Dark och Besieged. Det gäller dock att veta vad motorn klarar av. Utan att ha någon rik... 27/11 Det är subjektivt, men personligen har jag spelat ett enda spel som har varit bra som drivs av Unity, Kerbal Space Program. Resten av alla spelkoncept och färdiga spel man sett är det så dåligt optimerat att allt ser ut som skit. Tycker bara det är skam... 26/11 Eller så säger det faktiskt hur bra Unity är att jobba i för en utvecklare :P (Generellt sett är Unity billigare än UE4 då de tar en fast summa istället för 5% royalties). 26/11 John Wick (2014) http://www.imdb.com/title/tt2911666/ 26/11 Ser rätt kul ut, men hoppas man siktar på att förbättra grafiken och animationerna innan release. 26/11 Jag kom att tänka på Bullet time i Max Payne. 26/11 Gillar konceptet med ett akrobatiskt "gun fu"-spel, men genomförandet ser ut att lämna en hel del att önska... 26/11 Senast jag tittade tar Unity 1500$ för en "major release" och Unreal tar 5% på dina vinster per kvartal. Så varierar väl ganska mycket vad som är billigast. En stor faktor kan vara att även om det är lite mindre effektivt så kanske utvecklarna känner... 26/11 Älskar att alla utvecklar i Unity trots att det är både dyrare och sämre än Unreal Engine 4. Säger en hel del om vilket fantastiskt jobb de har gjort med att marknadsföra sin skitmotor. 26/11 Tumme upp 26/11
Skicka en rättelse