Blizzard förklarar den överraskande betalningsmodellen ytterligare.

Många var övertygande om att #Overwatch skulle följa samma ekonomiska modell som #Hearthstone: Heroes of Warcraft och #Heroes of the Storm, vilket gjorde avslöjandet på Blizzcon överraskande. Istället för att vara gratis får Blizzards första försök på en onlinepangare en prislapp på 40 dollar.

Nu meddelar Blizzard att de hjältar och banor som släpps till spelet efter release kommer att vara gratis. I en färsk video förklarar Jeff Kaplan deras tankar ytterligare.

Instämmer. Jag hade nog kunnat säga att jag t.om. föredrar Free to Play sålänge det har en bra modell där allt är kosmetiskt bara. Att ett spel går för fullpris tycks ju inte direkt hindra utvecklare från att skapa DLC i hutlösa mängder oavsett heller... 09/12 https://youtu.be/mX2QX6hhIQk?t=57s Relevant till min lättnad! 08/12 Ser inte problemet med att betala för "utseende texturer". Om du inte har texturerna så försämras inte ditt nöje överhuvudtaget. Tycker det är skit bra att TF2 kan finansieras som free2play genom att folk köper hattar och liknande. Dota2 har även dem... 08/12 Ska man betala för spelet så ska nog fan hjältar och banor också vara gratis. Hoppas det finns skins i spelet som går att köpa med ingame-valuta också likt HOTS (Master skins). 08/12 Gött, precis så här det ska vara! 08/12 Det kommer nog men spelet är fortfarande 2-3 månader från release så blir nog en öppen beta med fokus på stresstest likt den som var för ett tag sedan. 08/12 Jag håller med men det var två riktigt dåliga exempel då TF2 och CS:GO endast har estetiska förbättringar. Bra mycket jävligare med Blizzards egna moba HotS som har helt hutlöst dyra heroes som till skillnad från TF2 och CS:GO ibland kan ge en stor boos... 08/12 Ge oss en öppen beta så alla kan få testa spelet. Är inte speciellt sugen att betala för ett mutliplayer spel utan att testat det. Allt jag kräver är en timme. Sen så vet jag om jag kommer gilla det eller inte. 08/12 Sjukt att EA inte lär sig av detta. Det finns 1000-tals sätt att ha DLC och mikrotransaktioner i ett spel utan att dela upp spelarbasen i Vanilla-folk, DLC Day 1-folk,, DLC Prebooking-folk och Season Pass-Folk. Har redan svårt o hitta servrar på Jakku... 08/12 Nej jag tycker att vi har gått mot en utveckling där man får betala extra för utseende texturer, vapen nya karaktärer i spel i denna genre. Se bara på TF2 och CS-GO, hutlösa summor det handlar om. Väldigt välkommet att de inte går åt samma håll med Over... 08/12
Skicka en rättelse