Ska man göra ett spel för alla måste man göra avkall.

Redan innan #Battlefront släpptes var #Electronic Arts och #Dice tydliga med att spelet skulle vara lättillgängligt, att det var ett måste om man arbetade med Star Wars-licensen. Trots detta var det många, både recensenter och spelare, som kritiserade just bristen på djup.

Blake Jorgensen, ekonomichef på EA, var beredd att hålla med kritikerna när han pratade på Nasdaqs investerarkonferens men menade också att det var tanken.

– Vi designade det som en lättillgänglig produkt för en bred åldersgrupp. Så att en åttaåring ska kunna spela det på soffan med sin pappa likaväl som en tonåring eller 20-åring kan spela det med behållning. Det är mer tillgängligt. Och kanske har det inte inte något djup för hardcore-spelare.

Nä. Battlefield 2, sen kom konsolkriget. 10/12 Tur och slumpmässiga faktorer som du inte själva kan påverka finns i de flesta sporter och spel. Det kan ju vara allt från att man använder en tärning till att det slumpas fram vilken bana du ska lira på i något spel eller att du chansar på att en motst... 09/12 Det sa jag inte heller, men du kan inte argumentera emot att RNG (eller ren och skär tur) spelar en mycket större roll i ett kortspel än i Quake. Det ligger liksom i spelets natur. 09/12 Nu vet jag inte vad du betalade för det, men säg du betalade 460:-. Så 460/9=51,1. Så du betalade ca 50:- / timmen, kallar du det inte värt pengarna? Gud, hur värderar du spel, när man tänker monetärt??? 09/12 Tycker det är lite skoj att det var just EAs Blake Jorgensen som för bara några veckor sedan snackade esport och sa: "Clearly, properties like our sports properties offer that, but also things like our Battlefield or Battlefront properties could also... 09/12 Om skicklighet inte hade något med saken att göra så skulle det inte vara samma personer som ligger i topp i Hearthstone månad efter månad. 09/12 Tur att man kunde testa betan på PC. Förlorar tyvärr lite förtroende för DICE och EA nu med deras "someone spawned behind you and shot you in the back" spel 09/12 unlocks är inte djup. Djup handlar om att det tar tid att bemästra spelet och att det finns mer än ett djup Arma och Projekt Reality är 2 exempel på spel med mycket djup. Och jag har kört både StBf 1 och 2 på Xbox när dom kom ut och STBF 2 på pc dessa... 08/12 Har varken lust eller tid att lägga ner för att bli bra på ett spel när det kommer nya var och varannan vecka man vill spela. Annat var det på den tiden man var tonåring och satt och nötte CS hela dagarna. Känns som det kan vara åldersrelaterat. 08/12 Det jag saknar verkligen i spelet, det är att kunna se sin rank när man kollar in poänglistan och andras dessutom. Annars är Battlefront vrålsnyggt och ljudet briljant. För mig ger jag det 8/10. 08/12
Skicka en rättelse