I dag gav sig Fourtyseven ut på nya lönnmördaräventyr i #Hitman: Blood Money och samtidigt har en första uppdatering släppts. Bortstädat är de prestandaproblem vissa upplevt, grafikproblem och kraschbuggar. Storleken är överkomliga 10 MB och nedladdning sker från vår filavdelning.

Ändringslistan:

This patch contains fixes to the following issues:

- Fix to the low performance problems that have been experienced on some hardware configurations.

- After extended play sessions game could crash to desktop when transitioning between levels.

- Items could become stuck in mid-air if game was saved and then loaded directly after a throwing action.

- Hitman Logo on Main Menu could disappear at 1280x720 resolution.

- Screen borders on cutscenes could be displayed badly at certain screen resolutions.

- Game could crash if menu is invoked on death sequence after a 3 headshot revival has been performed.

- Game could crash if when loading and saving within certain locations after making changes to render options.

- Fix to blurring of Weapon Upgrade Icons when running at LOW in render options.

- Fix for very occasional graphics corruption when using fibre-wire in 1st person and moving camera very quickly.

- Fix for slightly oversized Red dot scope zoom.

Additional Information:

If you have an SLI configuration in your machine you can add the command 'enablesli' (without quotes) into the bottom of the

HitmanBloodMoney.ini file to enable the Managed Vertex Buffer which should result in some performance increase.

Important Note. This only applies to machines with an SLI configuration.

A very small number of users have reported instability on the "Curtains Down" level. A successful workaround for this problem is to lower the hardware acceleration slider for your audio device from within the dxdiag application:

(1) Select Run from the START Menu.

(2) Type 'dxdiag' (without the quotes) in to the dialog box and press enter.

(3) Select the Sound tab

(4) Move the "Hardware Sound Acceleration Level" slider to the left to disable Full Acceleration.

(5) Select Exit

Några av problemen är oundvikliga för de flesta spelare. Se tex 'Släppa saker' på 'Playboy-Mansion-banan i bergen'. Det är en showstopper av kaliber som man borde upptäckt i tid. 30/05 Ok, trode att det inte tog mer än någon dag eller två att trycka upp alla skivor. Lite trist för alla modemare att behöva dra hem tio megg bara, fast det är ju inte mitt problem :) Billigt är det i alla fall, om någon är sugen på att trycka egna skivor... 30/05 har man en deadline så har man. (när spelet ska gå guld alltså) känner inte exakt till det men det tar ju mer än en vecka att framställa några hundra tusen exemplar av spelet (om inte miljoner) och sedan skeppa ut det osv. då att tajma in patchen till... 29/05 Ja, men jag har fattat det som att det bara är under vissa speciella konfigurationer (av hårdvara). Antingen så måste de ha vetat om det innan skivan gick till tryck men skitit i att fixa det för att spara tid, eller också så har de världens snabbaste... 28/05 Kanske upptäcktes efter skivan skickades till pressning? Då är det väl bra att dom tar sig tid att göra en patch till releasen istället för att vänta på att pengarna rullar in? 28/05 Bättre nu? :) 27/05 Köpte det imorse, skönt att se att det redan släppts en patch! 27/05 "Hitman: Blood Money patchat Fyrtiosjuan hann knappt ge sig ut på sitt första lönnmördaruppdrag i Hitman: Blood Money innan han försågs med plåster. Till priset av 10 MB nedladdning rätar patch nummer ett rätar ut ett antal viktiga buggar" -- vill inte... 27/05 jag har inte märkt något av dom här buggarna 27/05 Hur kan man släppa en patch samma dag som spelet släpps? Borde de inte redan ha känt till buggarna när skivan gick till tryck, eller har jag missat någonting? 27/05
Skicka en rättelse