Tidigare i år blev mmo-spelet #Crowfall finansierat via Kickstarter. Bakom projektet står Todd Coleman och Gordon Walton som bland annat jobbat på spel som #Shadowbane, #Ultima Online och #Star Wars Galaxies.

I ett nytt filmklipp berättar de mer om spelet, och vi får veta att man levlar upp förmågor på account-nivå. Detta för att ens karaktär i själva verket är en "vessel" som i vissa lägen kan bytas ut – eller förloras helt om man spelar i hardcore-läget. Det är enligt utvecklarna själva ett avancerat system som rör allt från karaktärsskapande och ekonomi till död och respawn. Klippet ser du nedanför.

Tera online har fri kamera och funkar perfekt med trinity där. 01/01 Tycker det där med en trinity funkar olika bra beroende på spelsätt. Har man ett system som t.ex. wow med target lock eller dylikt funkar det väldigt bra för att göra striderna mer taktiska. Har man däremot fri kamera med ett system där man siktar fritt... 31/12 Återstår står att se om gameplay är tight. Alla bra idéer i världen bleknar så fort spelet inte är roligt att spela. 30/12 EVE är väl ett exempel på att det kan fungera riktigt bra bara det görs rätt. 30/12 Säger fortfarande WoW namnens motsvarighet på skills. Charge istället för force jump eller vad det nu heter. Sunder armor istället för vad det nu heter osv. 30/12 Jag har inget emot trinity, rent av hade jag välkomnat ett spel som verkligen körde trinity stenhårt. Just nu är det snarare så att "Alla ska kunna allt" och ingen är bra på någon och det bara är en jäkla sörja :/ Håller tummarna för att Star Citizen... 30/12 Ha ha, ja, jo... SWTOR skulle också vara "annorlunda" och inte ha trinityn tank/healer/2dps -teams. Och fajt med ljussvärd skulle se ashäftigt ut och vara dynamiskt blah blah. Och håller med om "vuxna" också, vore trevligt med ett "moget" MMO. Håller... 30/12 Vilseledande topic. En död karaktär försvinner ja, men en karaktär betyder ingenting (or whatever) utan alla dina skills är på ditt konto. Så det är inget "Hardcore mode 1 life" för fem öre. Zzz. Stör mig så mycket på när devs gör: "Vi har det här helt... 30/12 Nice! 30/12
Skicka en rättelse