Tokambitiösa #Star Citizen utvecklas för fullt och den senaste tiden har det mesta av krutet bränts på alpha 2.0 som äntligen släppts. I en livestream har Chris Roberts berättat att det nu är hög tid att rikta blicken mot virtual reality.

Närmare bestämt är det "grabbarna i Frankfurt" som ska se till att rymdspelet får gediget vr-stöd. Dessa gentlemän har tidigare arbetat med vr hos #Crytek och lagt grunden för vr-spel som #The Climb och #Robinson: The Journey.

Det är passande att stödet dyker upp någon gång under året: idag får vi veta släppdatum för Oculus Rift, och vi vet sedan tidigare att Valve och HTC släpper sin vr-maskin i april.

Via Digitaltrends

Jag tror på stora skärmar med hög uppdateringsfrekvens och med head-tracking (TrackIR) till en början i sådant som Star Citizen och andra "first person" upplevelser. Det är sådant som redan fungerar! Det känns även lite orimligt att de ska komma så lång... 13/01 Som med allting annat i SC, så tar jag det med en stor nypa salt att det kommer vara funktionellt och bra under 2016. Men i så fall måste de väl för VR användare skala ner på alla cut-scene animationer, då jag hört att det är oerhört obehagligt att ha... 07/01 Inga kort på marknaden idag orkar med det i VR? Kanske kommande Pascal? 07/01 Det du pratar om är hur flertalet spel fungerar idag. Arma, eller DayZ har ju liknande problem när det blir fler personer med alla sina objekt på samma område. Även allt som vi kan interagera med, från en mugg på bordet, ett vapen i vapenskåpet och så... 06/01 "some legacy code" Han nämner det i en 10 for the chairman från November/December eller om det var holiday-livestreamen. I nuläget så skickas allting som spelare och AI gör i hela instansen till alla vilket slöar ner prestandan för alla spelare. De komm... 06/01 Men varför lägga ut 10 000 kr på en dator som inte är framtidssäker? http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2903468 Den där + ett grafikkort är vad som gäller om man vill lira Star Citizen med VR 06/01 Nu över drev du lite med datorn http://www.inet.se/kundvagn/bild/8994478/rift den här kan köra rift spel. Men fortfarande nej tack när riften är så dyr. 06/01 Suck.. punga ut 20 000 för en ny dator för Star Citizen, sedan 7000 till för ett Oculus Rift... nä tack. 06/01 Vad yrar du om, nätkoden var ju helt egen då Arena Commander släpptes, sen har den ännu en gång fått uppgraderas. Det här är från chris meddelande i Juni: "After attempting to work with the legacy code, we decided that we needed to drop some of the lega... 06/01 Jag trodde det hela tiden var Star Citizen + Oculus Rift = Sant! 06/01
Skicka en rättelse