Tidsbrist sägs vara den främsta anledningen till att #Vigil Games #God of War III-utmanare #Darksiders släpps utan flerspelarläge och med obefintliga tankar om stundande DLC. Inte helt olikt vad som var anledningen till att det inte blir något demo, alltså. Vigils Joe Madureira förklarar mer för Eurogamer:

Vi insåg tidigt att vi inte skulle lyckas med den omfattningen vi ville ha på spelet och samtidigt inkludera multiplayer. Vi var ett nytt team som skapade ny teknik och ett nytt varumärke. Vi hade redan tillräckligt med jobb. Vigil har en väldigt stark "allt eller inget"-mentalitet, och om vi inte är säkra nog på att vi kan lyckas med det [multiplayer], så gör vi det inte. Så vi fokuserade oss på att göra det mest rövsparkande enspelarspelet som bara går.

Darksiders släpps idag till Xbox 360 och Playstation 3. FZ-recensionen är i dagsläget MIA, men förväntas dyka upp på måndag enligt gamlingen. Det blir redaktionstomte nummer två som recenserar, så håll utkik efter det!

Skicka en rättelse