Det tog ett år för Destiny att bli spelet vi hoppades på. Har The Division-spelarna samma tålamod?

En öppen värld med möjlighet att inte bara spela tillsammans utan och döda massor av fiender - tillsammans! På pappret funkar beskrivningen lika bra på #Destiny som #Tom Clancy's The Division.

#The Division är ett väldigt viktigt spel för svenska #Massive Entertainment. Sedan #Ubisoft köpte upp dem för hela åtta år sedan har de mest fått spela andrafiol på andra varumärken, så det här är deras chans Och det första egna spelet sedan #World in Conflict. Det har också tagit väldigt lång tid att utveckla, något Magnus Jansén på Massive menar inte beror på att utvecklingen har kantats av några större problem utan att det helt enkelt har tagit lång tid att färdigställa deras vision.

Kampen om parkeringsplatser i New York blev inte bättre av virusepedemin

Samtidigt går det inte att sticka under stol med att likheterna med Destiny finns där, och även om den lanseringen blev en besvikelse för både #Activision och #Bungie är vi nyfikna hur det påverkade fotfolket i det stora huset i Malmö.

– Vi var så pass långt in i vår utveckling, man kan nästan kalla det för en slutspurt, menar Jansén. Det påverkade därför inte våra planer något nämnvärt. Vad det gjorde var att visa vad som händer när man slår ihop shooters och rollspelsmekaniker. Kan talang på att sikta kombineras med vapen med olika statistik? Det blev en bekräftelse på att det faktiskt funkar.

Ny regel - inga tillhyggen tillåtna på firmafesten

Destiny-spelarna idag är kanske inte så många man hade hoppats på. Men de är otroligt hängivna och lägger ner väldigt mycket tid, särskilt i spelets slutskede när högsta nivån har nåtts. Därför är vi väldigt nyfikna på vad som väntar där i The Division.

– Det jag kan säga är att inte bara är Darkzone (PvP-området) utan också PvE. Vi skalar inte världen utan delar upp den områden, vissa delar kommer att vara för svåra i början av din karaktärs liv. Vi har dessutom helt nya utmaningar i Darkzone när du väl nått leveltaket 30, vilket är för att undvika att de är för taskiga mot låglevlade spelare men även för att erbjuda dem en rejäl utmaning.

Vi spelade The Division hos Massive i Malmö häromdagen, och när embargot lyfter nästa vecka kommer – som en av få medier – dela med oss av alla detaljer från pc-versionen. Håll dig varm i januarikylan med två minuter färsk gameplay så länge.

Detta kommer till PC. Enda skillnaden som spelar roll. :) 17/01 Jag inväntar betan och hoppas att den kan ge en tillräckligt god bild av den slutgiltiga produkten, däremot lär betan inte ge tillträde till det som är av störst vikt i slutändan. Alltså att spela på maxnivå och se hur pass väl utfört det är. Mycket ber... 17/01 Jag tror inte de kan leva upp till vad de lovar, ifs så brukar inget spelföretag kunna det. Vi får se vad recensionerna säger, jag kommer inte heller att missa Angry Joe :-) 17/01 Jag var länge i valet och kvalet mellan PC och PS4, gillar inte riktigt att spela shoters med handkontroll, trots att The Division är en third person cover shoter så kan man skjuta genom sikten osv, detta blandat med högre fps, mer vänner som spelar PC... 17/01 Jag är mycket nyfiken på vad detta mynnar ut i och har varit det sedan det utannonserades, men jag har mycket svårt att besluta vilken plattform som ska få agera värd åt äventyret. Jag tror PS4:an är den plattform där jag hade uppskattat det bäst, men... 16/01 Och sen så har The Division blandat pvp-pve, något som jag har för mig Destiny inte har. 16/01 För det första är ju Destiny ett FPS, medan The Division är i tredjeperson. För det andra så är Destiny i fet-framtid, detta inte. Jag håller med vissa övriga här om att det inte är ett dugg likt Destiny. Bara för att det finns rollspelsinslag och möjli... 16/01 Blir det någon grind-rotation till senast inpatchade utrustningen (i stil med Destiny, WoW), som jag tycker det verkar bli, så optar jag ut. System based gameplay plox. Lite DayZ/Minecraft stylee när spelare har kraft att skapa content. Inte att man mat... 16/01 Om det nu är likt Destiny låter det inte så illa. Jag äger ingen konsol, och hört att det är ett kul spel. 16/01 Så trist att se att nån form av granat smälla av och det enda som händer är att dom lutar sig lite lätt tillbaka som effekt. Se ifrån 2min mark i videon ovan. 16/01
Skicka en rättelse