2013 års dramatiska annonseringstrailer ställs mot färsk gameplay.

#Ubisoft fick sig en ordentlig törn efter att det visade sig att #Watchdogs inte hade samma grafiska prakt vid lanseringen som när det först avtäcktes. Så sent som ett år innan releasen fanns det betydligt mer ögongodis på Chigagos gator.

Många fruktar att kontrasten mellan New York-miljöerna i #Tom Clancy's The Division från 2013 års annonseringstrailern och det Massive Entertainment bjuder på i den stundande lanseringen ska vara lika kraftig. Därför har Eurogamer gjort en grafisk jämförelse mellan det som visades för nästan två och ett halvt år sedan och gameplay fångad under veckans pressevent.

Den vanligaste orsaken till detta är att man inför stora lanseringar ofta producerar något som i branschlingo kallas vertical slice. Ett specialutvecklat utsnitt från spelet som visar upp något som är långt ifrån färdigställt och därför inte blir särskilt representativt för slutprodukten.

Vi rapporterar våra intryck från pc-versionen nästa fredag då det hade ett annat embargo än det Xbox One-förhandstittar som publicerats under dagen.

Vilka lögner? Visade inte CDPR den ändre grafiken på följande E3 visningar? Och återigen så går det inte att jämmföra ett projekt från en liten studio som Frictional Games med ett från CDPR, då dom inte har i närheten av lika stora omkostnader. 19/01 http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151002/svenskskrackisen-soma-saljer-bra-frictional-nojda Soma sålde ca 92k exemplar på 10 dagar och sedan så sålde de 2k exemplar per dag men den takten så har de gått runt på 104 dagar. ca 3.5 månad. De har varit nöj... 19/01 [quote=Slashgibber] http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151002/svenskskrackisen-soma-saljer-bra-frictional-nojda Soma sålde ca 92k exemplar på 10 dagar och sedan så sålde de 2k exemplar per dag men den takten så har de gått runt på 104 dagar. ca 3.5 mån... 19/01 Bara för att några eldeffekter var färdiga i demot 2013 betyder det inte att alla eldeffekter var det. Att behålla dom skulle innebära ett inkonsekvent utséende om man då inte håller samma kvalitet på dom som gjordes senare. Alternativt innebär det åter... 18/01 Elden var redan färdig det tar inte mer tid att arbeta med en implementerad grafikteknik, och i många fall handlar det om att inte komprimera texturna då de förlorar skärpa och ser sämre ut som ett exempel. Din anledning till att de planera mycket bättr... 18/01 Witcher 3 var ju för fan inte ens halvfärdigt när 2013 trailern kom ut. Tror du dom satt på ett färdigt spel i nästan 2 år utan anledning? Ja, dom hade tid och pengar att göra ett 1-timmes demo, för att det som sagt gjordes *innan* dom fick veta den ege... 18/01 Nej men tydligen så har de tid och pengar att nedgradera en redan färdig produkt för att de ska funka på maskiner med 6 år gammal hårdvara. T.ex 1 timma med Witcher 3 gameplay, sedan vid realese texturerna nedgraderade eld effekterna nergraderade mm.... 18/01 Det har inte tid och pengar på att lägga på till fördel för en platform över alla andra. Tror du utvecklare har oändligt med resurser att lägga på PC, för att sedan kunna ha fokus på dom andra plattformarna så att dom inte blir lidande? Eller kanske til... 18/01 Efter att ha sett Angry Joe's video har jag inte lust att spela det längre. Det har säkert massor med bra grejer men gameplay går emot allt jag vill ha. Det verkar enformigt, pangpangpang, arkadigt (siffror när man träffar...wtf). Ledsen nu, har gått... 17/01 Men de har tid och pengar att medvetet sänka grafiken så Pc inte ska bäst ut. Sedan finns det många PC exklusiva spel som t.ex Ghotic 1 mm, som har sålts i stora mängder och tjänat mycket pengar. Eller t.ex Dawn of war serien. 17/01
Skicka en rättelse