Mer tid att testa Massives rpg-shooter.

Betaversionen av #The Division rullar sedan slutet av förra veckan, och tanken var att #Massive skulle rycka nätverkssladden ur servrarna vid lunch i dag. Men glädjande nog förlängs testperioden med ett dygn, så ny sluttid är klockan 12 i morgon, tisdag den 2 februari. Skälet är att vissa som fått tillgång till betanycklar av olika anledningar inte kunnat komma igång med spelandet, och det extra dygnet ger dem en ny chans.

Icke relaterat till den förlängda betan, men ändå värt att ta upp: det kommer rapporter om allvarliga fuskproblem i #The Division-betan på pc. Användare har feedbackat både i Ubisofts forum och på Reddit (t.ex. här, här och här) och säger att det enkelt går att fuska till sig ammunition, XP, ingame-valuta, rörelsehastighet med mera i multiplayer-delen Dark Zone. Anledningen ska vara att dessa funktioner sköts av spelklienten istället för av spelservern, vilket gör det möjligt att fuska till sig fördelar utan att servern märker det.

Undertecknad har inte hittat några svar från #Massive och #Ubisoft än, mer än att en community manager säger att det handlar om kända saker som kommer fixas snarare än hack. Det kan vara så att antifuskverktygen är avstängda under betan, eller (mindre troligt) att spelkoden kommer justeras till releasen. Vi får vänta och se vad utvecklarna säger om fuskproblemen. Har du stött på dem?

Hade grymt kul tills sista dagen då allt för många visste om alla gliches samt "Red zone of safety teleporting" och känndes som om det med osynliga spelare antingen var ett hack eller så ngt du kunde framkalla för det blev väldigt mycket osynliga spelar... 02/02 lirat betan i 30timmar säger steam, och av dom 30 är ialla fall 25 av dom spenderat i DZ och förutom folk som har varit osynliga har jag faktist inte märkt av fusk, utan bara folk som använt sig av "betan's" dåliga sidor, så som röda zoner där du blir... 02/02 Jo, jag har spelat en hel jäkla del nu. Kunde inte fixa bättre gear än vad jag hade tror jag. PVP'n är inte speciellt kul, du är i Darkzone - du kan skjuta någon när du vill, det är folk överallt, men när du väl skjuter någon blir du marked som rogue... 02/02 RPG har inget med bullet sponging att göra. I dataspelsvärlden handlar det om att du levlar din karaktär och kan utveckla olika färdigheter - that's it. Skulle jag då kanske vara med "ännu en som inte fattat vad ett RPG är..." 02/02 Hur kan man i ett multiplayer spel bestämma sig för att göra så viktiga element i spelet client-side?! Det är ju inte så att detta är ett misstag från Ubisoft utan ett aktivt val. Det är ju en ren inbjudan till fuskare, skäms på er! 02/02 http://forums.ubi.com/showthread.php/1382806-Closed-Beta-Cheating 01/02 Betan är förlängd till kl 12 imorgon. Kanske dem har kodat nätkoden som sådan att dem med hjälp en enkel bool kan byta mellan clientchecks eller serverchecks, inte speciellt svårt att göra så länge man gör det från början. Vi kan inte veta hur dem har... 01/02 Betan stängd nu? Trodde den skulle köra rätt lång tid idag också med tanke på tidszoner... nvm, den släppte in mig nu istället för att ge en skärm som säger MIKE och en massa siffor 01/02 Ännu en som inte fattat att det är ett RPG och inte CS, CoD eller Battlefield... 01/02 LoL Masterrace cheaters. Sure, finns på PS4. Men inte lika mycket på PC. Skönt man slipper dem flesta av det. 01/02
Skicka en rättelse